• Anonym (Ledsen)

Hur får jag kontakt med bonusbarnen?

Hej!

Jag lever sedan 3 år tillsammans med min man. Vi är gifta. Han har 3 barn sedan tidigare på 9,12 och 13 år.
    Jag har 2 barn sidan tidigare på 7 och 9 år. Vi har våra respektive barn varannan vecka och så har vi alla barnen varannan helg. Det är 7 år sedan min man separerade med barnens mamma.
    Jag har fortarande efter 3 år ingen kommunikation med hans 2 yngsta. 2 pojkar. Den älsta som är flicka har alltid fungerat bra. Dom har under 3 år aldrig tilltalat mig eller ställt en fråga till mig. Jag försöker prata med dom men får bara korta svar. Det tog 2 år innan jag har fått ordentliga hälsningfraser som "hej" och "godnatt" mm. Det funkar sådär nu. Dom är med andra ord totalt ointresserade av mig och att föra ett samtal med mig. Det sliter på mig något enormt och det börjar slita på vårat äktenskap. Vi har hela tiden levt på hoppet att det med tiden ska bli bättre men jag orkar snart inte längre. Jag är utfryst av dessa barn varannan vecka.
    I höstas började vi på på familjecentralen pga detta. Pojkarna träffade även teraputen och till henne sa dom att dom inte tycker illa om mig. Vilket bara gör mig ännu mer förvirrad. Varför denna ignorans från deras sida?
    Jag har försökt med egentid med dom, vilket fungerat i stunden men faller tillbaka direkt i samma spår när det blir som vanligt igen.
    Detta börjar resultera i negativa känslor från min sida. Jag tycker att dom är rätt ohyfsade. Jag kräver inte mycket . Vore trevligt att få en mening tilltalad till mig en gång i veckan som en början men inte ens det får jag.
    Borde man inte kunna begära det av två barn som är så pass stora som 9 och 12 år. Det handlar ju om respekt för varandra.
    Pappan står handfallen och vet inte heller hur han ska kunna förbättra våran familjesituation. Det funkar bra med resterande 3 barn.

Tips mottages gärna på hur våran kommunikation kan förbättras. Vill ju så gärna att det ska fungera och bli bra. Skilsmässa är inget alternativ.

Hälsningar en ledsen bonusmamma.

• Svar på tråden Hur får jag kontakt med bonusbarnen?
  • Anonym (...)

Ignorera tillbaka. Man måste inte föra konversationer med människor man fått på "köpet"..

• Anonym (Linda)

De är ju såpass stora att de kanske inte känner att det finns ett behov av mer än en extravuxen. Dock hälsar man ju och så.

Svar på tråden Hur får jag kontakt med bonusbarnen?