• Anonym (Mens)

så jävla riklig mens!

Hej!
    Jag blir nog galen snart. Jag har mens i allt ifrån 6 dagar till 9 dagar, och så är den så himla riklig! Klumpig och hela rasket. Får ha natt bindor hela tiden, och byta var 4 timma ungefär, och då har jag haft tur om det inte läckt ut lite (läs: mycket). Det är så jobbigt just nu när vi har nationella prov och sitter i typ tre timmar och inte får gå på toa.
    Ska det inte bli mindre när man har p-piller?
    Vad ska jag göra?

• Svar på tråden så jävla riklig mens!
  • sär skriven

Prova Cyklo-F. Riktiga mirakelpiller!

Det här är världens bästa sidfot, och den är min.
  • Emmalinnéa
    sär skriven skrev 2014-03-27 15:20:27 följande:
    Prova Cyklo-F. Riktiga mirakelpiller!
  • NaCl

Du ska genast kontakta antingen ungdomsmottagning eller gyn. Det finns hjälp! Hinner du ha mens innan du har fått tid så finns Cyklo-F receptfritt på apoteket men du behöver mer än det. Hormonspiral t.ex. När du får hjälp så kan du fåmotsvarande till Cyklo-F på recept. Det blir rätt dyrt att köpa det själv. Men det finns mycket hjälp att få mot riklig mens mer än just detta. Sök hjälp!

• Anonym (Bra!)

Gå till ungdomsmottagningen och prata med dem, annars rådfråga på Apoteket. Det finns hjälp att få och jag tänker att du ev kan behöva komplettera med järntabletter el liknande också, eftersom du beskriver rikliga blödningar som kan pågå i upp till 9 dagar.

• Anonym (F)

Cyklo-F kanske fungerar att minska mängden blod som kommer åt gången. I all fall var det så för mig. Blödde mindre mängd åt gången, men det tog dubbelt så lång tid innan allt hade blött ur. Småblödde i 2 veckor innan mensen äntligen var över. Annars brukar jag blöda rikligt och blöda ur mig allt på 5-7 dagar.

Svar på tråden så jävla riklig mens!