• Ann Cistrus

Önskar erfarenheter från er som har låtit era barn dela rum

Vi är lite i startgroparna till att flytta ut lillan (drygt 10 månader) ur vårt sovrum och funderar på om kanske hon och storebror som är 2,5 år skulle gilla att dela rum. Vi har möjlighet att ge henne ett eget rum men jag tänker att de kanske har roligare och mysigare tillsammans nu när de är små och eget rum kan vänta tills någon av dem uttrycker en sådan önskan? Vi skulle i så fall ge dem husets största sovrum så att de har gott om lekplats och inte behöver trängas med sina grejer. 

Ni som har/har haft barn som delat rum, hur har det funkat? 

If nothing else works, then a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through.
  • Svar på tråden Önskar erfarenheter från er som har låtit era barn dela rum
  • viseversa

Det funkar toppen. Dock har vi 16mån mellan dom äldsta som delar rum. I början när vi flyttade hot hade dom egna rum båda två men efter 2månader bad dom själva om att få dela igen. Dom trivs tillsammans.

• emmisss

Är oxå intresserad...väntar tredje barnet och någon av tjejerna kommer få dela rum sen!

• Siglas

Mina söner på snart 3 år och 7 månader delar rum. Har gjort det sen 1 månad tillbaka. Funkar alldeles utmärkt. Dom får dela rum på övervåningen så har vi ett lekrum på nedre våningen istället.

• Whitetrash86

När sonen var runt 1år gick det jätte bra att dela med storasyster som då var 4-4,5år. Sen när sonen närmade sig 2år och dottern blev 5, då bröt helvetet ut! Inte ens med en stor hylla som vägg mellan samt grind fungerade.

• Tebriane

Min son är nio och delar rum med lillasyster som är4.5! Går alldeles utmärkt och de har aldrig sagt att de önskar något annat

• MotherOfTheDevils

Våra tre killar (2,5 - 4,5 - 6,5 år) delar rum alla tre och det går jättebra! Vi har möjlighet rumsmässigt att splittra på dom men det är deras val att sova tillsammans. Och för oss är det bara skönt för vaknar någon under natten går don hellre till brorsans säng än våran 😂

• lovea01

Mina pojkar på 9 månader och 2 år delar rum och har gjort det ett tag nu. Dom tycker det är jättekul och man hör hur dom ropar på varandra där inne på kvällarna och morgnarna och skrattar:) Dom har vant sig vid varandra, om en vaknar så sover den andra ostört vidare. Så tycker det funkar toppen!

• Linastrumpan

Mina två tjejer 5år o 8år har delat rum i snart fyra år utan problem. De har ett stort rum som kan delas i två mindre när och om behovet uppstår men än så länge har de inga problem. Innan vi flyttade till större lgh så bodde vi alla i en etta så de har egentligen alltid delat rum

• Ann Cistrus

Tack för era svar! Det verkar ju som om det funkar bra för många och att barnen gillar det. Tror vi kör en testrunda och ser hur det går. Tack!

If nothing else works, then a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through.
Svar på tråden Önskar erfarenheter från er som har låtit era barn dela rum