• Anonym (JagGårSönder)

Soc, låter barnen bo hos honom trots att han utsatt barn för övergrepp

Texten är skitlång, jag vet - men det här är bland det sjukaste jag varit med eller tom hört om! Jag får ej ha barnen, men det är han som utsatt barn för övergrepp och är dömd i massor sedan tidigare, plus har erkänt för soc att han misshandlat mig i 4,5 år utav vårat förhållande. Jag är inte dömd för någonting!! SNÄLLLLLLLLLA LÄS!

Jag har tappat allt.
    Mitt liv och mina barn. Jag har blivit av med det käraste jag har och försöker att "fightas" mot en psykopat. Jag har läst under psykopati.se att det är nästintill omöjligt att vinna över en psykopat, men tänkt att om den dagen skulle komma då vi faktiskt står här, så kommer jag klara av det med tanke på alla mina bevis osv. Men det är sjukt, jag hörde ett utav hans samtal och fast jag vet hur mycket han ljuger och vad han ljuger om så var det nästan så att JAG trodde honom!!! Hur jävla sinnessjukt är det här!
    Vi levde tillsammans mellan 2005-2012 då jag äntligen vågade lämna honom. Därefter följde några månader utav kaos då han förföljde mig och satt utanför min särbos hus. Han smög och lyssnade i brevlådan då jag hade "min" vecka hemma med barnen i vad som då fortfarande var vår lägenhet. Han vägrade flytta, fast att jag omöjligt kunde pga jag inte stod i bostadskö, men det gjorde han. Tillslut fick familjerätten honom att flytta vilket han gjorde i februari 2013.
    Nykär och lycklig som jag var 2013 hände samtidigt väldigt mycket hemskheter i mitt liv. Januari: Blev drogad och utsatt för övergrepp på krogen - SÖS och Avd. för våldtagna kvinnor följde

Februari: En kompis till mig och hennes pojkvän dog.
    Mars: Måste sluta min anställning pga arbetsbrist (blir sjukskriven från det och arb.givaren "glömmer" meddela f-kassan trots påtryckningar från mig följande två månader). Min bästa vän får cancer.
    April: Min särbo (som var min nya kärlek sedan 8 mån lämnar mig då jag mår alldeles för dåligt, vilket skrämmer honom). Tre veckor senare, trots p-stav får jag veta att jag är gravid med honom och gör en abort pga omständigheterna.
    Maj: Får ett nytt sommarjobb på bensinmack och jobbar dag som natt i princip med knappt någon lön och blir dessutom blåst på hälften. Har fortfarande ej fått sjukersättning.
    Juni: Jobbar, jobbar, jobbar och barnen är mest hos pappa då jag måste försöka få in pengar och dagisledigheten redan var bestämd sedan innan jag slutade jobbet.
    Juli: Tar ett extrajobb och arbetar ensam som säljare blannd 23 killar. Blir utsatt för sexuella övergrepp vilka bevisas för chefen, som skrattar och tycker att man får väl ta det bland alla killar.
    Augusti: Är slutarbetat och ligger efter med alla räkningar gånger 4 månader trots att jag sammanlagt haft tre arbeten. Ber barnens pappa att ta barnen lite fler vardagar så jag kan arbeta ännu mer.

UNDER DESSA 8 MÅNADER HAR JAG DESSUTOM:
    - Sökt psykiatrisk hjälp över 25 ggr (fått träffa 4 vik.läkare som alla gett olika medicin och olika utlåtanden. 1. venlafaxin och utr. adhd/asberger 2. ingen medicin men utr. borderline EJ adhd/asberger 3. sertralin och theralen och utr. adhd/asberger. 4.venlafaxin och utr.borderline + adhd/asberger)

INGA UTAV DESSA ERBJUDS DOCK ALDRIG DÅ JAG SAMTLIGA GGR "INTE FINNS I KÖN"?
    Blir också frågad om jag vill ha en kurator och jag tackar ja. IDAG över ett år senare har jag ännu inte fått någon!!!
    -Sökt ekonomiskt bistånd och samtalsstöd via socialtjänsten i Järfälla men blivit nekad pga för hög inkomst?? Har ett snitt på 6000 kr och bara hyran+el+barnomsorg ligger på över 10000 kronor. ( En utav gångerna jag söker så frågar jag kvinnan i tel om jag ska behöva sälja mig för att få ihop pengar till mat, varpå hon säger att "alla sätt är bra utom de dåliga och i Sverige är det ju ej förbjudet att sälja sex. Du kan besöka www.rfsl.se för mer information??? VADFAN! - min bror hörde samtalet och blev vansinnig!) Därefter söker jag en sista gång.
    8 SEPTEMBER 2013 får jag samtliga utav dessa besked samma dag under tiden jag jobbar: - Får ej möjlighet att byta till mindre lägenhet internt inom hyresvärden pga att jag "bara" bott hos dem i 1,5 år och man måste bo i tre. -Riskerar att vräkas om jag ej betalar min hyresskuld på över 24.000 kr inom 14 dagar. -KBT-tiden jag ÄNTLIGEN fått flyttas utav oförklarliga skäl fram för andra gången och jag får inget nytt datum. - Min bästa kompis har oväntat tagit sitt liv.

HÄR FÖLL HELA JAG SAMMAN I MILJONER BITAR!

Jag som utbildad mentalskötare och behandlingspedagog. Som arbetat på HVB hem för tonåringar och ett för Vuxna missbrukare. Som har fantastiska omdömmen och brinner för att hjälpa andra i en "värld" där ingenting fungerar tappar greppet om allt. Det spelar ingen roll vad jag gör.
    Fattar då ett stort beslut, som sista sak att prova innan jag tar livet av mig. Jag väljer efter erfarenhet, kunskap och behandlingsresultat jagj bevittnat att prova på att ta Amfetamin för att på något vis återfå lite "ork" och kunna kämpa bara lite till. ( Jag har ALDRIG TIDIGARE TESTAT EN DROG ) och går på den då jag sett hur andra med adhd mått otroligt mycket bättre och samtidigt inte förändrats i sitt sätt att vara bland människor. Amfetamin var också den drog jag skrev mitt examensarbete om och därför hade mycket kunskap kring).

Jag samlar min familj, mina närmsta vänner och barnens pappa för att berätta om mitt beslut. De har frågor, vilka jag besvarar. Jag vill inte göra någonting i smyg och bakom någons rygg då jag alltid värdesatt ärlighet. De säger att dem känner sig trygga då det är JAG som tagit detta beslut. Efter två dagar informerar jag också socialtjänsten om detta som PLÖTSLIGT kan hjälpa mig att behålla lägenheten. Det som ej gick på 9 månader gick då plötsligt på 10 timmar, för att jag tagit amfetamin!!! Jag bad om en kontakt på vuxenenheten (mamma var med vid mötet) vilket jag blev lovad.

Fortsatte sept-nov att söka hjälp hos psykiatrin utan att erbjudas någon. tog amfetamin de värsta dagarna, men till störst del var jag utan. Barnens pappa lämnar barnen till mig ca varannan vecka och påtalar varje gång vilken skillnad det är på mig vad gäller energi, motivation, lugn och ordning. Hur lugn han känner sig med att det är just jag som använder det.

I November är jag åter på ekonomiskt bisånd och får hjälp. Är sjukskriven då jag svimmat tre gånger på jobbet. Min chef vet hur allt ligger till och tycker jag ska fokusera på mig i första hand. Min ekonomiska handläggare frågar varför jag tackade nej till samtalsstöd i september, varpå jag blir rasande. Jag har ringt och frågat i två mån tid varför jag aldrig får komma på tid. Hon tittar då i systemet och säger "Oj, jag ser att jag glömt skicka iväg ansökan"! BORTTAPPAD IGEN!

Mår ännu sämre. Brottas med alla händelser från året SAMT barnens pappas och mitt liv 05-13 där han misshandlade mig fysiskt i 4,5 år. Ingenting utav detta har jag då alltså ännu inte fått bearbeta.

Nyårsafton: Hittar obehaglig webhistorik på vår gamla gemensamma dator. Shemales, transsex, sexsidor där man kan söka sexpartners utav samma kön, det andra könet osv - men också en sida som enligt min research var en sida där det fanns sexnoveller och bilder på bara BARN!!! Med tanke på vår historia, där hans pappa (barnens farfar) är pedofil och barnens pappa blivit anmäld för våltäkt mot barn, varpå JAG var den jävla idioten som nyförlöst fick dem att fria honom pga påstådda datum där tjejen som egentligen var 13 när det hände enligt mina påhittade uppgifter var 15 år. Han erkände att dem legat, men då hon var "över 15" släpptes han. Jag var under konstanta hot från honom och hans familj, varpå jag inte vågade annat än att ljuga. FAN FÖR MIG!!!! Han har utsatt henne för flera övergrepp, varpå dem började när hon var 4 år och han var 12. Sista gången var hon alltså 13 och han 21 år. Hans bror dömdes till våltäkt mot barn pga att hon var 13 år och han 18.

Börjar här lägga ihop ett plus ett. Året då vår äldsta var 3 år och hon hade en vidrig panikångest varje gång hon skulle duscha och tvätta håret och skrek rakt ut med ett ansikte fullt utav tårar "INTE RUMPAN, INTE RUMPAN"!!! i över 6 månaders tid. När vår yngsta i somras kom inkletad i bajs och hade kletat in hela jävla badrummet med avföring (då 3 år). Och hur vår äldsta dotter är väldigt gränslöst och ska pussa alla killar, krama och vara nära.
    Tar då på nyårsafton upp detta med barnens pappa som blir helt galen! "HUR FAN KAN DU FRÅGA NÅGOT SÅNT!" Därefter lägger han på och jag får ej tag på honom eller barnen trots att barnen skulle vara med mig på nyårsafton, bara vi tre och äta middag och mysa framför tvn.

Han ringer då och anmäler mig som missbrukande mamma, där han är riktigt orolig över barnens hälsa och deras mående hos mig!?!?!? Barnen som aldrig mått dåligt hos mig, vilka alla kan intyga faller samman.
    Sedan nyårsafton 2013/14 så har jag idag MARS 14 träffat dem MAX 10 ggr. Han ringer aldrig, svarar knappt och har uttryckt en så stark oro att han enl. soc bör skydda barnen. Vi har gemensam vårdnad, och jag får enligt lag hämta mina barn, men soc rekomendation är att jag ej ska göra det. OM jag gör det så kommer barnen att omhändertas enl. LVU och placeras i jourhem.

I början på Mars var det FÖRSTA soc mötet med honom och mig. Han hade varit på flera st innan. (Jag har ännu inte fått ngn egen handläggare). Där erkänner han hur han misshandlade mig i 4,5 år och jag fortsätter uttrycka MIN oro ang barnens hälsa pga ev sexuella övergrepp. HAN BLIR VANSINNIG IGEN (dock efter mötet) Han är dessutom dömd för Narkotikasmuggling i domstol och ytterst drogliberal, men plötsligt SER INGEN NÅGONTING!!
    Soc säger DÅ att dem ska inleda en utredning. EN MÅNAD har nu gått och ännu har dem ej träffat mig eller tagit del utav mina bevis. De har träffat honom däremot och anser att barnen ska bo där, just nu. Trots att de fått hem hans dom, anmälan om våldtäkt mot barn, min konstanta oro och hans erkännande om hur han framför barnen misshandlat mig i flera år - TROTS detta så får dem bo hos honom, men rekomenderas att ej bo hos mig pga mitt missbruk.

Jag har tagit amfetamin i samma dos under dessa 7 månader och går nu hos en överläkare för beroende/psyk som är mycket besviken på hela psykiatrin och sina kollegor. Han har själv berättat inför mig, samt vittnen att jag är en lugn och stabil person pga (sedan vad han förmodar 16 års obehandlad adhd). Jag har varit aktuell inom bup/soc sedan jag var 7 år MEN INGEN JÄVLA UTREDNING HAR GJORTS!!! Nu väntar jag på den sista utredningen för att bekräfta adhd, men han har ej sagt ett ord om att jag just nu ska sluta "självmedicinera" Jag har aldrig varit obehaglig, annorlunda, konstig eller någonting utan ALLA har sagt hur jävla fantastiskt annorlunda jag ser ut att må och vara för första gången i livet.

Att jag tar amfetamin är vad som gör att barnen rekomenderas att inte vara här, samtidigt som de säger att de ej kan hindra mig från att hämta dom (MEN GÖR JAG DET SÅ PLACERAS DOM)!!! Men hos honom får dem bo trots att han utsatt barn för övergrepp, misshandlat mig, är dömd för narkotikasmuggling och bevisligen ALDRIG värnat om att barnen ska kunna träffa mig under denna tid!! VAD FAN ÄR DET FÖR FEL PÅ VÄRLDEN!?
    Det som är så förbannat äckligt är också att han hela tiden vetat om och inte varit orolig TILLS jag tog upp webhistoriken med honom! DÅ ANMÄLDE HAN MIG PÅ 1 MINUT!? Så, förmdligen blev han livrädd då jag hittade det där och ifrågasatte.

JAG ORKAR SERIÖST INTE EN MINUT TILL UTAN MINA BARN! NU, trots att utedningen satts igång så fick jag brev utav en advokat där han söker om ensam vårdnad. Anledningen på papper är att det blir enklare att fatta beslut ang skola, sjukvård och skaffa pass? ALLVAR!!? När min mamma frågade honom om anledningen i telefon så svarar han "Jag har ansökt om ensam vårdnad för att hon anklagar mig för att sexuellt utnyttja barnen och det förlåter jag aldrig"!!! Han säger också att han ej är ute efter att hindra vårt umgänge, bara vill kunna besluta i frågor rörande barnen.

HAN HAR ALDRIG BRYTT SIG NÄMNVÄRT OM BARNEN OCH ABSOLUT INTE OM ATT JAG TAGIT AMFETAMIN  INNAN JAG FRÅGADE DETTA OM HISTORIKEN!
    Han gör dessutom allt för att få så mycket pengar som möjligt (vilket alltid varit hans stora kärlek)!! - Han begår bidragsfusk, då han har två st personer med heltidsinkomst, bla hans flickvän boendes där, men skrivna på andra ställen vilket ger honom bostadsbidrag. - Han Vabbar aldrig utan hans flickvän Vabbar åt våra barn hela tiden då det ger mer pengar. Hon hämtar och lämnar också alltid på skola och dagis eller de få ggr dem varit här. - Han har lurat sina kompisar på pengar genom att skaffa falska användare på pokerklienter och spela bakom ryggen på dem så han sett deras kort. - Han har förfalskat min namnteckning och tagit lån i mitt namn, på en bank där hans familj var välkänd (när vi var tsm)

HAN ÄR EN GENOMRUTTEN ÄCKLIG JÄVEL!!! Hur fan kan han göra såhär mot mig och barnen. Jag har gjort allt för mina barn alltid och har inte EN ENDA GREJ I REGISTRET. Jag är utbildad inom detta och det jag gjort som varit fel var att ta en olaglig substans i all ärlighet för att orka leva, vilket jag tack vare den gjort hittils.
    Han har behandlat sina tidigare flickvänner genom att vara våldsam också och är ofta otrogen. Han frågade exempelvis mig i höstas, tidigt då han och flickvännen flyttat ihop om jag kunde suga av honom!! Han har också sexchattat med min killkompis sambos lillasyster och sagt att han vill ha sex med henne under en filt när MINA barn är i samma rum!

JAG LÄMNADE HONOM 2012 och det var jobbigt med all förföljelse och katastrof. (Orkar inte gå in på allt), men jag trodde aldrig han skulle använda barnen för att försöka ha ihjäl varje del utav mig! Nu är jag snart död.
    Barnen skriker efter mig! Jag har försökt be honom att skaffa bup kontakter åt dem i fyra månader, men det har dem ännu inte fått. han har inte ens frågat!!!

Jag har fått gå till dagis för att ens träffa barnen. De vill inte släppa mig och jag vill inte släppa dom!!! Jag älskar och saknar dem så det gör ont. Hela jag är trasig!!!!!!!!! Jag hade aldrig stått upp idag om det inte var för de 2,5 gr amfetamin som jag delat på 4-5 ggr/dag och som räckt i hela 8 dagar. Jag har allldrig ökat dosen, bara minskat.
    JAG KAN INTE BARA SITTA HÄR HEMMA OCH VARA LIVRÄDD FÖR VAD SOM HÄNDER. DEM ÄR MINA BARN OCH DEM LÅG I MIN MAGE. JAG HAR GETT DOM ALLT.

OCH JA - HUR ABSURT DET ÄN MÅ LÅTA (HAR MÅNGA VITTNEN) SÅ ÄR DET PRECIS JUST SÅHÄR,
    TILL PUNKT OCH PRICKA!

Ska jag vända mig till tidningarna eller Uppdrag granskning eller vad fan i helevete ska jag göra!!!!!

Snälla någon, vad fan ska jag göra?
  • Svar på tråden Soc, låter barnen bo hos honom trots att han utsatt barn för övergrepp
  • Madellen

Var absolut aldrig meningen att vara anonym, då jag står för precis allting!
    Ni kan också kolla in min blogg, där jag dock inte hunnit skriva så mycket ännnu.

http://madellen.se

• Anonym (tveksam)

Är det soc fel att du lämnat barnen till sin pappa?

• Madellen
    Anonym (tveksam) skrev 2014-03-28 23:11:00 följande:
    Är det soc fel att du lämnat barnen till sin pappa?

Lämnat barnen till deras pappa?
    Hur tänker du då, om jag får fråga?
  • Anonym (suck)

Helt ärligt. Dessa ska barn ska inte vara hos pappan, men ska heller inte vara hos dig. Ingen av er lämpliga föräldrar. Stackars barn som får växa upp under dessa omständigheter. Men jag gissar att tänka efter innan man ynglar av sig är för mycket begärt.

• Madellen
    Anonym (suck) skrev 2014-03-28 23:42:24 följande:
    Helt ärligt. Dessa ska barn ska inte vara hos pappan, men ska heller inte vara hos dig. Ingen av er lämpliga föräldrar. Stackars barn som får växa upp under dessa omständigheter. Men jag gissar att tänka efter innan man ynglar av sig är för mycket begärt.

Uppenbarligen så har du inte läst vad jag skrivit.
  • Anonym (tveksam)
    Madellen skrev 2014-03-28 23:30:41 följande:

Lämnat barnen till deras pappa?
    Hur tänker du då, om jag får fråga?
    citat:
    "Juni: Jobbar, jobbar, jobbar och barnen är mest hos pappa"

"Augusti:
    Ber barnens pappa att ta barnen lite fler vardagar så jag kan arbeta ännu mer."

"Barnens pappa lämnar barnen till mig ca varannan vecka" (antar att de är hos honom övrig tid??)
  • Madellen
    Anonym (tveksam) skrev 2014-03-29 00:06:57 följande:
    citat:
    "Juni: Jobbar, jobbar, jobbar och barnen är mest hos pappa"

"Augusti: Ber barnens pappa att ta barnen lite fler vardagar så jag kan arbeta ännu mer."

"Barnens pappa lämnar barnen till mig ca varannan vecka" (antar att de är hos honom övrig tid??)

Och jag antar att du läste hur jag kämpade för att behålla vår lägenhet och kunna köpa mat till mina barn. Vart hade du tänkt att jag skulle lämna mina barn under tiden jag försökte få ihop till vårt leverna och tak över huvudet när dagis inte alls fanns att tillgå under planerad semester sedan tidigare (de går hos dagmamma).

Det var inte så att jag bara "jo, men mina barns pappa är pedofil så jag lämnar dom där"!

Nej, men webhistoriken i December fick mig att börja lägga ihop allt.
    Hurvida det skulle vara soc fel att jag lämnat barnen hos deras pappa innan jag hittade historiken och just LADE ihop allt vet jag inte vart du får ifrån. Att dem däremot, trots insamlade domar, vittnesmål och hans erkännande om misshandel INTE placerat våra barn på LVU - det är deras FEL!
  • Anonym (tveksam)
    Madellen skrev 2014-03-29 00:32:04 följande:

Och jag antar att du läste hur jag kämpade för att behålla vår lägenhet och kunna köpa mat till mina barn. Vart hade du tänkt att jag skulle lämna mina barn under tiden jag försökte få ihop till vårt leverna och tak över huvudet när dagis inte alls fanns att tillgå under planerad semester sedan tidigare (de går hos dagmamma).

Det var inte så att jag bara "jo, men mina barns pappa är pedofil så jag lämnar dom där"!

Nej, men webhistoriken i December fick mig att börja lägga ihop allt.
    Hurvida det skulle vara soc fel att jag lämnat barnen hos deras pappa innan jag hittade historiken och just LADE ihop allt vet jag inte vart du får ifrån. Att dem däremot, trots insamlade domar, vittnesmål och hans erkännande om misshandel INTE placerat våra barn på LVU - det är deras FEL!
    Varför har inte du ansökt om ensam vårdnad och plockat hem barnen alt bett soc om en SOL-placering?
  • Madellen
    Anonym (tveksam) skrev 2014-03-29 02:10:02 följande:
    Varför har inte du ansökt om ensam vårdnad och plockat hem barnen alt bett soc om en SOL-placering?

Jag har bett soc om en SOL samt, LVU placering varpå dem menar att det är till ondo för barnen. Jag har också belyst hur orolig jag är och har varit under en "jävligt lång tid", men det har inte heller tagits på allvar. Nu när bevisen kom från polisen, så är det fortfarande "DÅ" och inte "NU"??

Att ansöka om ensam vårdnad innebär inte att jag får barnen och i värsta fall det motsatta. Rätten dömmer i allra flesta fall till gemensam och det är BÄTTRE än att han får ensam. För skulle han ha svarat med att också söka ensam, så hade rätten varit tvungna att döma vårdnaden gentemot en utav oss, vilk

Det behöver dem inte om han söker ensam och jag gemensam.

Varför alla dessa varför efter alla ÅR jag slitit med myndigheter för mig och barnen?
    Jag har aldrig ens varit i närheten utav att vara en dålig mamma.

Hur hade du mått och agerat tror du efter detta?
  • Anonym (Fy faen)

Jag läste hela din berättlese och kände sån avsky mot vården/soc och allt som vårat samhälle egentligen är uppbyggt på. Hur f*n kan de låta två små barn bo hos en pedofil..???
    Säger inte att du gör rätt i som brukar amfetamin men som jag förstår det så gör det inte dig aggressiv eller hotfull, snarare tvärtom.
    Jag är absolut ingen expert på något vis! Har varit med om en hel del psykopater (karlar) men det har aldrig varit barn inblandat så jag kan inte säga att jag vet hur det känns att gå i dina skor.
    Men det jag skulle göra är att prata med din nuvarande läkare som verkar ha lite vett i huvudet. Se om han kan hjälpa dig med att göra en anmälan om alla tider de "missat" osv..
    Din mamma kanske skriftligt kan intyga alla samtal och lovord som hon också hört?

Försök att inte lägga all din energi åt ditt ex, han förtjänar verkligen inte det. Försök först och främst lägga din energi på dig själv så du kan ta dig upp från den här djupa, vidriga situationen.
    Jag är optimist, och även i mina mörkaste stunder så har hoppet varit det sista som lämnat mig. När jag vet att det inte kunnat bli värre så har min räddning varit just det, att det faktiskt inte KAN bli värre.
    Jag förstår att du saknar dina barn, den saknaden måste vara så fruktansvärd hemskt, men du måste få rätsida på din situation och lägga mer energi till dig själv än till dem just nu.
    Jag tycker inte du verkar vara en olämplig mamma, tvärtom tänk om alla föräldrar kämpade såsom du gör för sina barn.

Vet inte mer vad jag ska skriva förutom att jag önskar dig all lycka till! Och det kommer bli bättre en vacker dag. Bara stå ut och kämpa! {#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden Soc, låter barnen bo hos honom trots att han utsatt barn för övergrepp