• sofiesan

Nån kattj-vel har kissat ner hela våra utemöblers dynor!!!!!!!

Nån grannkatt har "märkt" sitt revir på våra dynor. Vi har en inhägnad tomt i ett radhus område med staket och grind på våran lilla uteplats. Jag skulle aldrig tvinga att nån har sina katter inomhus för katter ska vara ute men hur ska man göra?? Ta in dynorna , ja men hela rabatten är full i både bajs och kiss, inget trevligt när man har småbarn. Någon som har nåt tips? Spray,larm?

• Svar på tråden Nån kattj-vel har kissat ner hela våra utemöblers dynor!!!!!!!
  • Frisk vind

Ta in dynorna när man i te är ute och kanske vitpeppra en sträng runt tomten så de inte går in, så gör vi iallafall och har aldrig problem

• Monchichier

Ett annat knep jag gör för att hålla grannkatten borta är att lägga kaffesump i rabatterna. Det håller i alla fall den katten borta från att bajsa i våra buskar.

• Frisk vind
    Monchichier skrev 2014-03-29 08:57:26 följande:
    Ett annat knep jag gör för att hålla grannkatten borta är att lägga kaffesump i rabatterna. Det håller i alla fall den katten borta från att bajsa i våra buskar.

Ja men kaffe sump är det vi kör mot katter, vitpeppar på blommor så inga djur äter dem
  • Arbetsvegan

T-grön. Katter flyr när de känner lukten.

• Frisk vind
    sofiesan skrev 2014-03-29 09:01:25 följande:
    Tack ska pröva allt! Kan man få bort lukten på nåt smidigt sätt?

Kan du inte tvätta dem?
  • Arbetsvegan
    sofiesan skrev 2014-03-29 09:01:25 följande:
    Tack ska pröva allt! Kan man få bort lukten på nåt smidigt sätt?
    Ättika neutraliserar lukten av kattpink.
  • sofiesan

Nej dom går att öppna men är liksom fastsydda(konstigt nog) där knapparna mitt på är! Lite bitter och mest på mig själv för hela möbeln kostade 16 000 så inga dynor man vill slänga... Är kroppen lat får..man..lida!ð???

• Lindsey Egot the only one

Plantera lite lavendel i rabatten. Katter sägs avsky lukten.

• Flaskpostaren

Skaffa sån där racket man slår mygg med och ta bort själva racketen så det bara blir ett handtag det sticker ut två sladdar ut.

Blir som en ganska harmlös elpistol, katter hatar det!

Svar på tråden Nån kattj-vel har kissat ner hela våra utemöblers dynor!!!!!!!