Bara jag som kan ha sympati för Ted Bundy och andra sådana typ?
Hej!
Ibland känn det som om att det är bara jag som har sympati för seriemördare. Att jag på nåt sätt tänker lite mer udda än andra. Tänker på saker som inte andra gör, på grund av att människorna ser de mest så oerhörda hemska. Vilket gör dessa människor svårt att sätta in i deras skor.
Men jag är en person som har varit med om det ena oh det andra. Och jag tror det har en stor betydelse till varför jag har sympati för de. Jag kan inte säga att jag exakt förstår de till hundra procent som gör att de börjar mörda.
Men jag har mina teorier och andra psykiatriker säger faktiskt att det rör sig mesta del om maktlöshet. Så länge personen inte hamnar i någon form av psykos eller något liknade som sker i deras huvud att de inte blir medvetna över sitt mördandet.
Men om det inte får någon psykos eller något liknade. Så kan man bara kolla på deras bakgrund och det rör sig om en oerhörd maktlöshet.
Jag vill gärna ta Ted Bundy som ett exempel av hur jag tänker på ett ungefär.
Han förlorade sin drömkvinna, Någon som han såg att de hade framtid som ett par. Men det gjorde inte hon.
Hjärtkrossade, och kanske kände någon form av tvångsmässigt beteende av att visa henne att han inte är omogen. Han kanske fick någon känsla i kroppen som var otroligt obehagligt. Liksom psykiskt.
Han ville mörda för att få bort denna känsla. När i själv verket kanske skulle duga om han bara pratade ordentligt med henne om hur han kände sig. Den obehagliga känslan kanske hamnade rakt ner i djupet på honom?
Att han inte kunde lista ut vad som fick han att må dåligt, och visste inte hur han skulle få bort den.
Möjligtvis får han syn på 20+ studenter, och hans illa mående börjar sättas igång. Det kanske inte rör sig om aggressivitet. Utan han får bara intrycket av att han är omogen, har ingen ambitiös och allting annat som hans ex-flickvän sa till honom.
Jag minns att någon/några har sagt att Bundy känt aggressivitet mot studenter. Jag själv tror att det endast rör sig om en psykiskt illamående som gör att han bara påminns om vad hans ex-flickvän sa till honom.
Men i och med att känslan varit lågt ner i hans undermedvetna. Visste kanske inte han vad som piminnde honom. Han kanske inte visste vad som egentligen fick honom att må dåligt.
Han kanske vart förvirrad av hur han skulle hantera känslan. Och det ledet till att lura dessa människor in i deras bil. För att sedan göra det som fick han att må bra för stunden? (Han kanske inte ens njöt av att döda?)
Jag tänkter såhär för jag själv har fått skuldkänslor. Jag hamnade i en väldans depression för inte så länge sedan. Skuldkänslan hade längt ner sig långt ner u djupet av min undermedvetna. Och jag visste inte varför jag mådde så dåligt inför en vis person. När jag var närheten av personen mådde jag så otroligt dåligt.
Jag hade inte skadat personen så jag fick skuldkänsla. Utan det var snarare så att jag mådde dåligt för att jag inte klarade av en vis sak. Jag uppvisade mig själv som patetisk. Och fick därefter skuldkänslor.
Jag försökte ett par gånger prata med personen. För jag fick en känsla av att jag måste säga någonting. Någonting som har med att göra med känslor. Men visste inte vad. Och det påbörjade med att jag berättade om att jag hade svår uppväxt. Jag märke att det inte hjälpte. Och allting blev bara värre & värre.
Allt blev bara rörigt och fel.
VAD SOM SKEDDE KAN JAG NOG SENARE BERÄTTA. KANSKE.