För mycket testosteron - erfarenhet, någon?
Det finns ju en massa diskussionstrådar och annan info på nätet ifall man lider av för lite testosteron, och det finns hjälp av få via vården/apoteket.
Min (subjektiva) upplevelse är att jag har motsatt problem. Min sexdrift är allt för många dagar mer än vad jag känner att jag klarar av att hantera. Funderar på om jag helt enkelt har onormalt hög testosteronproduktion (även om jag inte upplever några andra symptom av det än just sexdriften).
Har med ett par läkare försökt ta upp möjligheten att få testosterondämpande medicin men frågan har bara blivit bortviftad. Har läst om folk som beställt sådan medicin själva på nätet, men mtp att man kan få leverskador är det inget jag vågar mig på utan läkares överinseende.
Har i perioder gått på antidepressiva, bl.a. pga av just detta problem. SSRI kan ju dämpa sexlusten, men i mitt fall hade det enbart som effekt att det var svårare att få orgasm trots oförändrat lust (vilket bara ledde till större frustration).
Någon som varit i liknande sits och/eller har tips om vad man kan ta sig till, annat än att försöka härda ut till man blir 60-70 år eller när man nu vågar hoppas att lusten dämpat sig till hanterbara nivåer?
Kan man lyckas tjata sig till att få mätt testosteronhalten i blodet? Hur motiverar man i så fall det? (Har som sagt dåliga erfarenheter av att ta upp frågan med läkare)
(Jag är man, ca 35 år)