• sokili

Nationella prov hos Hermods

Jag just nu studerar svenska som andraspråk 3 och engelska  5 vid Hermods distans utbildning.
    Jag läste att det finns ett nationellt prov. Men Helsingborgs kommun gör ingenting åt det.
    Är det möjligt att  i Helsingborg vuxenutbildning finns inte  nationella  prov på distans.
    Vad  händer om jag missar att lägga nacionanli prov med CSN. Måste jag lämna tillbaka pengarna eftersom jag inte har avslutat kursen?
  • Svar på tråden Nationella prov hos Hermods
  • Alana

Ta kontakt med dina lärare i de ämnena först och fråga om du ska göra nåt nationellt prov. Jag läste matte på distans på just Hermods men behövde inte göra nåt nationellt prov, fick veta detta efter att jag mailade läraren och frågade.

• Tevedosa

Beror på när du började kurserna?

Fr.om. i år är det krav på att man gör nationellt prov i "baskurser" , jag läste matte 2 förra terminen och min  mattelärare berättade att det tur att jag började läsa då för 2014 blir det krav på nationelltprov från skolverket, började man läsa under 2013 behövde man inte göra provet, utan endast om man började 2014.

Läser engelska 6 nu och måste göra nationellt. Spelar ingen roll om man läser distans via hermods, nti eller miroi. Eller om man läser på en skola. Man ska göra ett nationellt.

Svar på tråden Nationella prov hos Hermods