Min tjocka, lata älsklings mat borde bytas, hjälp
Just nu får min katt bozitas torrfoder efter rekomendationer i djuraffären. Hon har nu fått det i några månader. Jag skulle vilja påstå att hon är piggare och mår bra och allt det, men det verkar som att hon är lite trög i magen. Gnäller nån timme på förmiddagar innan hon går på lådan. Hon dricker bra ur sin vattenskål och gillar även att dricka ur kranen i badrummet när man är där inne, så jag tror inte vatten är problemet.
Men hon är fortfarande tjock trots att hon inte får en bit mer än anvisningar och vi både myser och leker med henne maassor dagligen. Vi lämnar aldrig mat framme på bord eller diskbänken så hon får inte i sig något annat än sin kattmat(innekatt också)
Hennes och min ämnesomsättning är med andra ord rätt lika, vi båda blir tjocka av att titta på mat:P
Men skämt åsido, så undrar jag vad ni ger era lite äldre tjockisar där hemma? Hon är 12 år nu och jag vill gärna ha henne måånga år till så jag försöker klura ut vad den ultimata kattmaten kan vara för det. Fastnade lite för Hills lightmat då den är kyckling och hon gillar allt med kycklingsmak bäst. Någon som använder den maten?
Tacksam för alla sorters tips och tankar!