• Anonym (Trött)

Min dejt är grov ljugare

Har träffat en tjej som jag tycker om, men på sistone har jag märkt att hon ljuger. Hon är den största ljugerskan jag stött på i mitt liv. Hon bara ljuger och ljuger. Ljuger om händelser och om hennes titel etc. Jag vill bli av med henne men vet inte hur. Jag är svag för människor så det tar emot i hjärtat att bara dumpa. Seriöst vad ska jag göra?

• Svar på tråden Min dejt är grov ljugare
  • Anonym (v)

du säger bara att ni inte passar för varandra.

• Anonym (Fråga)

Förklara att du har svårt att se hur ni ska gå vidare då hon ljuger för dej, förklara att du vet vad hon ljuger om och fråga varför hon gör det

• Anonym (Trött)
    Anonym (Fråga) skrev 2014-03-29 16:04:27 följande:
    Förklara att du har svårt att se hur ni ska gå vidare då hon ljuger för dej, förklara att du vet vad hon ljuger om och fråga varför hon gör det

Jag har ingen stalke att säga nått sånt. Är så jävla feg av mig
  • Tezziz81

Låter som att hon har dålig självkänsla och ljuger för att lyfta sig själv eller blunda för verkligheten. Mitt råd är att va ärlig och berätta precis vad du tycker och känner för henne. Då gör du båda en tjänst. Kom ihåg att du är viktigast i ditt liv! Låter som att du behöver "träna" dig att ibland sårar man någon genom att va ärlig. Dessutom kommer din omgivning att respektera dig mer.

• Anonym (v)

men du behöver ju inte säga att det beror på ljugande om du inte vill. Säg bara att du kommit fram till att ni inte passar ihop

• Fundersam02

Om du är ett troll så kan du väl bara trolla bort henne. Förresten heter det lögnerska.

• Anonym (?)
    Anonym (Trött) skrev 2014-03-29 15:48:04 följande:
    Har träffat en tjej som jag tycker om, men på sistone har jag märkt att hon ljuger. Hon är den största ljugerskan jag stött på i mitt liv. Hon bara ljuger och ljuger. Ljuger om händelser och om hennes titel etc. Jag vill bli av med henne men vet inte hur. Jag är svag för människor så det tar emot i hjärtat att bara dumpa. Seriöst vad ska jag göra?
    Gör som hon -ljug ihop nåt :) Slingra dig och förhala tills hon dunstat bort

Fast hur vet du att hon ljuger ? 
  • Anonym (Trött)
    Anonym (?) skrev 2014-03-29 18:22:18 följande:
    Gör som hon -ljug ihop nåt :) Slingra dig och förhala tills hon dunstat bort

Fast hur vet du att hon ljuger ? 

Hon säger exempelvis att hon är chef på det stora bolag hon jobbar på. Har kollat upp det och hon jobbar som receptionist där. Sen säger hon att hon har varit VD på massa andra bolag. Och hon hävdar att hon kan en massa språk. När jag ber henne prata så hottar hon på nått som kommer i hennes tunga-och jag vet med säkerhet att det är påhittat!
  • Anonym (?)
    Anonym (Trött) skrev 2014-03-29 18:35:21 följande:

Hon säger exempelvis att hon är chef på det stora bolag hon jobbar på. Har kollat upp det och hon jobbar som receptionist där. Sen säger hon att hon har varit VD på massa andra bolag. Och hon hävdar att hon kan en massa språk. När jag ber henne prata så hottar hon på nått som kommer i hennes tunga-och jag vet med säkerhet att det är påhittat!
    Meh så patetiskt.. Som sagt slingra dig undan och låt det rinna ut i sanden. Svara inte på sms eller telefon mer än ca var 10e var kort i tonen och ointresserad så lär hon dra 
  • Anonym (ärligt från dig)
    Anonym (Trött) skrev 2014-03-29 18:35:21 följande:

Om det är detta hon ljuger om förstår jag att du tycker det är svårt att säga att du vet att hon ljuger. Då förstår hon att du kollat henne och det kan bli känsligt för dig. Ingen gillar att bli kollad bakom ryggen.

Du nämner i ts om andra händelser som hon ljuger om, kanske blir lättare att ta upp, som du förstår är lögn. Då blir det lättare för dig att förklara att du inte tycker om människor som ljuger och inte är itntresserad att ni ses något mer.

Du kan säga t.ex. Om du ljuger om detta, vad har du inte då mer ljugit om. Som jobben som VD, som du VET att hon ljugit om men som hon inte vet att du vet.

Svar på tråden Min dejt är grov ljugare