• Elly89

    Hade behövt råd/hjälp..

    Hej, 
    har lite frågor och funderingar, eller om någon varit med om nått liknande och känner att de vill dela med sig av sin erfarenhet eller lugna min oro.
    För att ni skall förstå mina funderingar så måste jag ta allt från början, så hoppas någon orkar läsa igenom allt.
    I slutet av Januari tog jag ett Gravtest som var positivt. Men en vecka senare den 7/2 Fick jag en blödning. 
    Trodde då att det var mens och tidigt missfall. Men denna blödning var inte som vanligt utan 5-6 droppar och sen ingenting. 
    Så funderingarna startade. Men nojjig som man är så väntar man ett par dagar och tar ett nytt gravtest (clearblue digital) detta visade Gravid 1-2 v. Testgalen som man är så hade man köpt flera, så tänkte why not testar en till dagen efter. Sagt och gjort gjordes detta och de vart då Negativt. 3e gången gilt tänkte jag och dagen efter igen Stod det Gravid 1-2v. 
    Förvirrad som få ringde jag barnmorskan som sa: ”Är det fortfarande positivt om en månad så kom tillbaka.” 
    Måste förtydliga att jag Berättade för henne att jag tidigare haft 1utomkvedshavandeskap och 1 missfall för inte så längesedan.

    ett par dagar senare fick jag jätte ont i magen på höger sida och åkte då in till gynakuten. 
    De gjorde då ultraljud med såg ingenting. Men gravtest och HCG värde visade Klart å tydligt gravid Så de misstänkte missfall. 
    Så började gå och ta Hcg prov flera ggr i veckan. Men ingen förändring över huvudtaget utan det låg på samma nivå (upp/ner 5-6 men annars rätt så samma)
    efter två veckor började det stiga lite långsamt. så då blev det tillbaka och kolla upp det och de misstänkte utomkveds igen. 
    men eftersom värdet vart så lågt så ville de inte göra nått akut heller. så fick fortsätta ta prover å hoppas på att kroppen fixade det själv. 
    Nu nästan 2månader senare, (fortfarande haft sjukt ont hela tiden i högersida) 
    så gjorde de i Torsdags en skrapning ifall det vart missfall med rester kvar..
    MEN NEJ, på lördagen fick jag sådan smärta så kunde knappt gå, så in till akuten, (HCG visade exakt samma som dagen innan skrapning) så de kom fram till att jag fick åka in och ut under 3 dagar för att smärtstillande. (bla. morfin sprutor
    I måndags kom de fram till att jag skulle få en Cellgift spruta. Efter 3 dagar hade hcg värdet börjat sjunka MEN extremt lite (från 135 till 130). 
    så om det inte börjar sjunka mer innan måndag när nya prover skulle tas så ville de operera bort äggstock.
    Så nu undrar jag, är det någon som varit i någon liknande situation?
    Är det normalt att det sjunker så långsamt?
    Finns det något jag kan göra för att skynda på något?
    Varför hjälper inte cellgift eller skrapning?
    OCH största frågan, Kommer jag sluta att ha ont snart?
    Vet att mitt HCG vart väldigt lågt hela tiden, Men det är sjukt frustrerande att inte få släppa allt och få ett normalt liv igen….
  • Svar på tråden Hade behövt råd/hjälp..
  • Elly89

    Fick cellgift för att jag haft ont hela tiden plus att hcg inte ändrats utan legat på samma nivå hela tiden förutom när det plötsligt började stiga igen.. Och eftersom det inte sjunker någonting så sa dem att kroppen själv inte tog hand om det utan behövde hjälp..

Svar på tråden Hade behövt råd/hjälp..