• Anonym (När?)

När är det OK att ringa störningsjour ang festande granne?

Ja när kan man ringa? Måste man vänta till efter kl 22? De spelar musik, härjar och har sig... Vi har små barn som försöker sova Visst den här tiden kan jag stå ut med LITE poppande, men ha så här senare står jag inte ut med! Det låter precis som om de sitter i VÅRT vardagsrum och festar... Börjar bli lite påfrestande när detta pågår i stort sett varje helg och minsta vaknar i bästa fall 05.30 på morgonen....

• Svar på tråden När är det OK att ringa störningsjour ang festande granne?
  • ClaraV

Det beror på vad eran hyresvärd har för avtal med störningsjouren, vi kan ringa oavsett tid på dygnet. Störningar är aldrig okej men många tror tyvärr att dom måste stå ut till 22. Så är inte fallet.

• Anonym (ö)

Lider med dig, vet hur jobbigt det är. Dock skulle jag rekommendera att ni går och ringer på o berättar att det hörs för mycket o att era barn inte kan sova. Ofta räcker det!

• Fjärilslarv

Man får ALDRIG störa sina grannar, så ring direkt. störningsjouren öppnar vid 20 tror jag, ring direkt när de öppnar.
    tycker det är ett jävla otyg att festa sådär. 

• nyans

Du måste inte stå ut med hur höga ljud som helst fram till 22.

De måste inte vara tysta innan dess men de måste dämpa sig om det är väldigt högt.

Sen är det inte alla hus som är anslutna till störningsjourer tyvärr, men annars kan du alltid klaga hos värden.

• Anonym (När?)

Proppade i en lapp i låda för ett tag sedan att det hördes väl in till oss. Tyvärr öppnar de inte när man ringer på Fräckt! Det är alltså en hyresrätt vi bor i... Har ett svagt minne om att man inte ens får "störa" mitt på dagen... Fan.. Måste rota fram kontraktet!

• nyans
    Anonym (När?) skrev 2014-03-29 19:30:09 följande:
    Proppade i en lapp i låda för ett tag sedan att det hördes väl in till oss. Tyvärr öppnar de inte när man ringer på Fräckt! Det är alltså en hyresrätt vi bor i... Har ett svagt minne om att man inte ens får "störa" mitt på dagen... Fan.. Måste rota fram kontraktet!
    Antingen så hör de inte eller så bryr de sig inte.

Jag har varit med om det också.

Du bör nog gå vidare med detta.
  • Anonym (När?)

Störningsjour har vi här. Ringde förut om samma grannar men då såg de att de var på väg och släckte ner för stunden

• Fjärilslarv
    Anonym (När?) skrev 2014-03-29 19:30:09 följande:
    som sagt man får aldrig störa sina grannar.
    däremot så måste man stå ut med vissa saker så som att folk kanske sätter upp tavlor, duschar osv, och att folk har tillställningar där man samtalar i normal samtalston etc.
    men festande, nej det behöver man aldrig stå ut med.

när jag bodde i lägenhet så hade hyrsvärden att kl. 20 så skulle man dämpa sig och efter 22 skulle det vara knäpptyst. tyvärr så var det många som inte fattade det, så störningsjouren fick rycka ut varje helg till oss.
  • Anonym (När?)
    nyans skrev 2014-03-29 19:31:24 följande:
    Antingen så hör de inte eller så bryr de sig inte. Jag har varit med om det också. Du bör nog gå vidare med detta.

Tyvärr så tror jag att de inte bryr sig då de är "yngre".. Å då är jag "bara" 30....
  • Anonym (När?)
    Fjärilslarv skrev 2014-03-29 19:32:24 följande:
    som sagt man får aldrig störa sina grannar. däremot så måste man stå ut med vissa saker så som att folk kanske sätter upp tavlor, duschar osv, och att folk har tillställningar där man samtalar i normal samtalston etc. men festande, nej det behöver man aldrig stå ut med. när jag bodde i lägenhet så hade hyrsvärden att kl. 20 så skulle man dämpa sig och efter 22 skulle det vara knäpptyst. tyvärr så var det många som inte fattade det, så störningsjouren fick rycka ut varje helg till oss.

Ja sånt kan jag leva med som NORMAL livsljud. Men nu är det musik, gap och ommöblering, dunsar mm... Usch vad jag lider med andra i samma situation!
Svar på tråden När är det OK att ringa störningsjour ang festande granne?