Jag började träna för ganska precis ett år sedan, då enbart simning ett par gånger i veckan (simning är något jag sysslat med då och då i mitt liv och är en träningsform jag tycker är kul).
Började träna med egen kroppsvikt i juni förra året. Hemmaträning, då efter Olga Rönnbergs bok "Träning för nyblivna mammor". Kompletterade med promenader, simhallen stängd. På två månader hade min mage gått från putig till platt, i och för sig med lite viktnedgång.
Började gruppträna kettlebells sporadiskt i juli. Började med en fyrakilosvikt och orkade göra typ två burpees.
I november började jag styrketräna så smått, också gruppträningar. 4-5 dagar i veckan med ett litet uppehåll under julen. Kettlebells, boxning, spinning bland annat. Varierande - mest kettlebells. Hur resan ser ut i bilder kan man se om man går in i tråden Träningsnördar som finns här under delforumet "Träning", klicka på "visa endast".
Sedan i februari styrketränar jag bara. Har en PT och äter för att bygga muskelmassa (väldigt lite socker, väldigt lite alkohol, bra fetter, långsamma kolhydrater, väldigt mycket protein). Tränar fyra gånger i veckan och är i grym form... och jag är så peppad att se var detta kan ta mig. Jag har haft svårt att hålla vikten sedan jag började äta mer nyttigt, så tränaren har förbjudit mig att göra cardio tills vidare.
Vill med det här säga att jag var grymt ur form när jag började, men jag tycker att det har gått jättefort och tre månader är absolut tillräckligt att nå några resultat om man lägger manken till. Jag tipsar ju gärna om Olga Rönnbergs bok, eftersom det första programmet går ut på att bygga bålstyrka som krävs i princip ALL träning och som generellt är något som saknas när man har dålig hållning.
Lycka till!