Var går gräns för låg/medel/höginkomst?
Jag är med på en dejtingsajt där man ska besvara om man har låg, medel eller hög inkomst.
Vad tycker du räknas som låg, medel respektive hög inkomst?
Jag är med på en dejtingsajt där man ska besvara om man har låg, medel eller hög inkomst.
Vad tycker du räknas som låg, medel respektive hög inkomst?
40' och uppåt är hög skulle jag säga.
Svårt, men upp till 25 låg, 25-35 medel, 35- hög
Under 22.000 tycker jag är låg. Mellan 22 och 40.000 känns som medel. Därefter hög mellan 40-60. Sen kommer vi till kategorin skithög inkomst enligt mig.
Det beror nog helt och hållet på vart du bor, på många ställen har du inte råd att bo om du räknas som höginkomsttagare på ett annat ställe.
Vi har ett snitt i Sverige men trots allt så är det rätt uppdelat i olika områden, för att vara höginkomsttagare på vissa ställen behövs någon miljon per år och på vissa ställen kanske det krävs med en halv miljon om året.
Svara medel om du tjänar mer än 22-23 000 i månaden (innan skatt) och mindre än 40 000 i månaden så blir det rätt
Finns det inte några fastställda gränser för detta? Skulle inte förvåna mig.
Jag tänker att politiker drar gränsen för hög inkomst när de bestämmer vilka som ska betala statlig inkomst skatt. Så typ vid 36000 är det väl man börjar betala skatt till staten. Gränsen för låginkomst är lite mer otydlig. Personligen tycker jag den är vid ca 25000 och lägre. Allt mellan 25 och 36 är medel.
Inkomst är lite lurigt för inkomsten spelar inte sån stor roll om den inte matchar utgifterna.
Vad-har-du-kvar-efter-att-räkningarna-är-betalda? Det borde vara frågan :)
Vill minnas att Fredrik Reinfeldt vid något tillfälle kallat dom som tjänar runt 35 för medelinkomsttagare. Låter rimligt.