• Anonym (Nervös)

Utslag mellan skinkorna....

Häromdagen fick jag några små onda utslag mellan skinkorna, mot själva hålet till...
    Kanske 2 mm i diameter, lite lätt upphöjda och när jag under smärta tryckte på dom kom det ut vätska.
    Idag när jag kollade så hade de utökats till några fler...

Min första tanke var att det kanske blev så efter att jag rakat mig. Men då borde de inte blivit fler?
    Jag har under denna vecka haft mens, och tanken slog mig att det kanske blivit irriterat utav bindan...Men det borde ändå inte blivit fler nu tycker jag??

Det kliar, men tror det bara gör det när jag själv börjar klia.

Börjar bli lite nervös över vad det kan vara...

• Svar på tråden Utslag mellan skinkorna....
  • Nitor
    Anonym (Nervös) skrev 2014-03-30 14:41:36 följande:
    Min första tanke var att det kanske blev så efter att jag rakat mig. 
    Har du rakat dig förut?
  • Anonym (Rödombaken)

Sådär fick jag ibland när jag använde engångsbindor. I synnerhet när det var varmt eller jag hade byxor av syntetmaterial.

Jag brukade tvätta, sätta på Inotyol eller någon salva med zink, ha luftiga bomullskläder. Då brukade det gå över efter ett par dagar. (Och sen slutade jag med engångsskydd.)

Kolla om det funkar, annars får du kolla med 1177. Har du en spegel så att du kan se hur det ser ut (jag vet, inte lockande att titta - men vad gör man?!)?

• Anonym (Standard)

googla herpes...

• Anonym (Nervös)
    Nitor skrev 2014-03-30 14:49:30 följande:
    Har du rakat dig förut?

Jo det har jag ju. Och det brukar ju bli röda prickar och små knölar. Men det här ser lite annorlunda ut...tror jag...

• Anonym (Nervös)

Anonym (??) skrev 2014-03-30 14:48:18 följande:
    herpes?
    Anonym (Standard) skrev 2014-03-30 14:50:59 följande:
    googla herpes...

Tanken har slagit mig.... Fan.... Gråter

• Anonym (Nervös)
    Anonym (Rödombaken) skrev 2014-03-30 14:50:25 följande:
    Sådär fick jag ibland när jag använde engångsbindor. I synnerhet när det var varmt eller jag hade byxor av syntetmaterial.
    Jag brukade tvätta, sätta på Inotyol eller någon salva med zink, ha luftiga bomullskläder. Då brukade det gå över efter ett par dagar. (Och sen slutade jag med engångsskydd.)
    Kolla om det funkar, annars får du kolla med 1177. Har du en spegel så att du kan se hur det ser ut (jag vet, inte lockande att titta - men vad gör man?!)?

Jag använder i stort sett bara bindor... Men kan inte komma ihåg att det blivit så här förut...

När jag upptäckte det här så hade jag gått mycket den dagen, och hade inte tillgång till binda först så jag fick ta till toapapper som nödlösning först. Sen kan jag tänka mig att bindan legat och skavt och gnagt när jag gick...

Men nu har jag tagit det lugnt ett par dagar och tycker att det är konstigt att det blivit fler!?

• Nitor
    Anonym (Nervös) skrev 2014-03-30 15:01:16 följande:

Jag använder i stort sett bara bindor... Men kan inte komma ihåg att det blivit så här förut...

När jag upptäckte det här så hade jag gått mycket den dagen, och hade inte tillgång till binda först så jag fick ta till toapapper som nödlösning först. Sen kan jag tänka mig att bindan legat och skavt och gnagt när jag gick...

Men nu har jag tagit det lugnt ett par dagar och tycker att det är konstigt att det blivit fler!?

Visst kan det vara toapappret som är orsaken men det finns bara en sak du behöver göra nu och det är vårdcentralen för att få klarhet. Ovisshet är jobbigt.
  • Anonym (Nervös)
    Nitor skrev 2014-03-30 15:06:51 följande:
    Visst kan det vara toapappret som är orsaken men det finns bara en sak du behöver göra nu och det är vårdcentralen för att få klarhet. Ovisshet är jobbigt.

Jag vill verkligen inte det nu när jag har mens...Ska avvakta nån dag..

Måste man gå till vårdcentral? Till en läkare? Eller kan man gå till barnmorsemottagningen?

Svar på tråden Utslag mellan skinkorna....