Hur stor är chansen att jag kallas till en jobbintervju?
Det är så att jag har tagit ett långt behövligt paus från både skola och jobb och nu efter 4 år är jag redo att ge in i i arbetslivet och vuxenlivet. Nedan kan ni läsa mitt CV. Skulle du kalla mig på en jobbintervju om du skulle vara en rekryterare med hänsyn på min bakgrund. Kan någon också ge mig tips på hur jag kan förbättra mitt CV och om det är några språkfel i brevet. Tack! :)
Ansökan: Kundtjänstmedarbetare
Jag heter XXXX och anmäler härmed mitt intresse för att arbeta hos er.
Jag är 29 år gammal och jag har studerat på Northwestern University och har en examen i Business administration (Företagsekonomi). Universitetet jag studerat på är ett känt privat universitet utanför Chicago, USA.
Här i Sverige har jag jobbat som medlemsvärvare på Amnesty international och individuell människohjälp under sommaren och hösten 2008 då min skola inte kunde erbjuda de kurserna jag behövde för att ta examen. Noterat att jag på individuell människohjälp var bland de bästa värvarna och jag lyckades fullgöra hela mitt uppdrag hos dem tills mitt universitets termin började, medans många av mina kollegor fick gå inom 2 veckors varsel, då kontraktet förlängdes enbart mellan 2 veckors mellan rum. Det senast tiden har jag jobbat som telefonförsäljare på Kontakpartner, där jag jobbade med direkt försäljning av mobilabonnemang till privat och företagskunder
Efter en tid med både studier och jobb beslutade jag mig för att ta ett uppehåll. Under den här tiden har jag arbetat på vässa mina personliga egenskaper, och jag har bland annat läst och sett en hel del självbyggande böcker och program som hjälp mig till att bli effektivare som person. Jag har också arbetat på mina kommunikativa förmågor för att kunna matcha de höga kraven dagens arbetsmarknad kräver på just denna viktiga förmåga. Tack vare den här tiden har jag vuxit och blivit mognare och mer färdigställd som person, och jag känner mig nu redo att stiga in i karriärs livet med ny storm och kunskap.
Har en stor passion för kundfrågor och jag känner att jobbet som kundtjänstmedarbetare skulle passa mig perfekt för att jag trivs som bäst när jag hjälper andra människor, och hjälpa kunderna med de ärenden de har låter dessutom väldigt roligt. På mitt gamla jobb som medlemsvärvare fick jag oftast beröm för hur jag lyckade värvare de mest negativa tvivlarna till fullgjorda medlemmar i vår organisation. Det gjorde jag genom mitt sätt att enkelt kunna förklara vårt ide och koncept, och förklara hur deras hjälp skulle hjälpa vår strävan för en bättre värld. Från vad jag har hört går mycket ut på i jobbet som kundtjänstmedarbetare att vara trevlig, tålamodig och kunna förklara, och det kan jag stolt säga att jag besitter de egenskaperna eftersom att jag har jobbat som medlemsvärvare.
Som person är jag trevlig, noggrann, positiv, driven och sugen på att lära mig mer. Älskar och få kunden att känna sig viktig, och jag behandlar varje kund som om det vore min viktigaste. Har lätt att uttrycka mig i både tal och skrift i svenska språket. Trivs bäst med att jobba självständig men kan samtidigt samarbeta i grupp. Jag har även fått höra att jag har en trevlig telefonröst. Tycker även om att arbeta i en miljö där tempot är högt och där det krävs att man kan ta egna initiativ.
Ser fram emot ett möte så att ni kan få lära känna mig bättre!
Vänliga hälsningar
XXXX
CV
Erfarenhetsbredd Arbetat som gruppledare på IM där jag samordnade gruppens aktiviteter. Gått ett antal vidareutbildningar inom kundrelation hos min tidigare arbetsgivare.
ARBETSLIVSERFARENHET
2013 augusti till 2013 september | Telefonförsäljare/Kontaktpartner
Här jobbade jag med försäljning av en rad kända produkter över telefon direkt till kunden. Försäljning kunde bestå allt från bilagor till komplicerade mobilabonnemang.
2008 augusti till 2008 december | Medlemsvärvare/Individuell människohjälp
Här jobbade jag med att värva medlemmar till en biståndsorganisation som jobbar med att hjälpa utsatta människor runt om i världen.
2008 juli till 2008 augusti | Medlemsvärvare/ Amnesty International
Uppgifterna bestod av att värva medlemmar ute på gatorna. Här fick jag även en grundlig utbildning i kundrelation.
2006 oktober till 2007 maj | Servitör/Northwestern University
Min huvudsakliga uppgift var att servera mat till studenterna på skolans campus. Jag hade även ansvar för matförberedelsen.
2005 maj till 2005 augusti | Vaktmästare/Northwestern University
På PLU Plant services arbetade jag som vaktmästare på skolans campus. Jag hade ansvar för gräsklippningen och andra diverse skötsel uppgifter.
Utbildning Typ av Utbildning Läroanstalt
2000-2004 Gymnasium Pildammskolan
2005-2009 Business Administration Northwestern University
Spåkkunskaper
Svenska Flytande
Engelska Mycket bra
Danska Grund
Norska Grund
Datakunskaper Publisher, layoutprogram Word och Works, ordbehandlingsprogram Excel, kalkylprogram Crystal ball, kalkylprogram Internet, Outlook Express
PowerPoint, layoutprogram
Referenser
Individuell människohjälp
Tele: XXXX Fråga efter XXXX
God el
Tele: XXXX Fråga efter XXXX
Annat
Examens bevis tas med på begäran vid en eventuell intervju.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-30 15:00
Antecking: På God el ska det vara Amnesty International, jag råkade skriva fel där.