• wssss

Hur stor är chansen att jag kallas till en jobbintervju?

Det är så att jag har tagit ett långt behövligt paus från både skola och jobb och nu efter 4 år är jag redo att ge in i i arbetslivet och vuxenlivet. Nedan kan ni läsa mitt CV. Skulle du kalla mig på en jobbintervju om du skulle vara en rekryterare med hänsyn på min bakgrund. Kan någon också ge mig tips på hur jag kan förbättra mitt CV och om det är några språkfel i brevet. Tack! :)

Ansökan: Kundtjänstmedarbetare

Jag heter XXXX och anmäler härmed mitt intresse för att arbeta hos er.

Jag är 29 år gammal och jag har studerat på Northwestern University och har en examen i Business administration (Företagsekonomi). Universitetet jag studerat på är ett känt privat universitet utanför Chicago, USA.

Här i Sverige har jag jobbat som medlemsvärvare på Amnesty international och individuell människohjälp under sommaren och hösten 2008 då min skola inte kunde erbjuda de kurserna jag behövde för att ta examen. Noterat att jag på individuell människohjälp var bland de bästa värvarna och jag lyckades fullgöra hela mitt uppdrag hos dem tills mitt universitets termin började, medans många av mina kollegor fick gå inom 2 veckors varsel, då kontraktet förlängdes enbart mellan 2 veckors mellan rum. Det senast tiden har jag jobbat som telefonförsäljare på Kontakpartner, där jag jobbade med direkt försäljning av mobilabonnemang till privat och företagskunder

Efter en tid med både studier och jobb beslutade jag mig för att ta ett uppehåll. Under den här tiden har jag arbetat på vässa mina personliga egenskaper, och jag har bland annat läst och sett en hel del självbyggande böcker och program som hjälp mig till att bli effektivare som person. Jag har också arbetat på mina kommunikativa förmågor för att kunna matcha de höga kraven dagens arbetsmarknad kräver på just denna viktiga förmåga. Tack vare den här tiden har jag vuxit och blivit mognare och mer färdigställd som person, och jag känner mig nu redo att stiga in i karriärs livet med ny storm och kunskap.

Har en stor passion för kundfrågor och jag känner att jobbet som kundtjänstmedarbetare skulle passa mig perfekt för att jag trivs som bäst när jag hjälper andra människor, och hjälpa kunderna med de ärenden de har låter dessutom väldigt roligt. På mitt gamla jobb som medlemsvärvare fick jag oftast beröm för hur jag lyckade värvare de mest negativa tvivlarna till fullgjorda medlemmar i vår organisation. Det gjorde jag genom mitt sätt att enkelt kunna förklara vårt ide och koncept, och förklara hur deras hjälp skulle hjälpa vår strävan för en bättre värld. Från vad jag har hört går mycket ut på i jobbet som kundtjänstmedarbetare att vara trevlig, tålamodig och kunna förklara, och det kan jag stolt säga att jag besitter de egenskaperna eftersom att jag har jobbat som medlemsvärvare.

Som person är jag trevlig, noggrann, positiv, driven och sugen på att lära mig mer. Älskar och få kunden att känna sig viktig, och jag behandlar varje kund som om det vore min viktigaste. Har lätt att uttrycka mig i både tal och skrift i svenska språket. Trivs bäst med att jobba självständig men kan samtidigt samarbeta i grupp. Jag har även fått höra att jag har en trevlig telefonröst. Tycker även om att arbeta i en miljö där tempot är högt och där det krävs att man kan ta egna initiativ.  

Ser fram emot ett möte så att ni kan få lära känna mig bättre!

Vänliga hälsningar

XXXX

CV

Erfarenhetsbredd Arbetat som gruppledare på IM där jag samordnade gruppens aktiviteter. Gått ett antal vidareutbildningar inom kundrelation hos min tidigare arbetsgivare.

ARBETSLIVSERFARENHET

2013 augusti till 2013 september | Telefonförsäljare/Kontaktpartner

Här jobbade jag med försäljning av en rad kända produkter över telefon direkt till kunden. Försäljning kunde bestå allt från bilagor till komplicerade mobilabonnemang.

2008 augusti till 2008 december | Medlemsvärvare/Individuell människohjälp

Här jobbade jag med att värva medlemmar till en biståndsorganisation som jobbar med att hjälpa utsatta människor runt om i världen.

2008 juli till 2008 augusti | Medlemsvärvare/ Amnesty International

Uppgifterna bestod av att värva medlemmar ute på gatorna. Här fick jag även en grundlig utbildning i kundrelation.

2006 oktober till 2007 maj | Servitör/Northwestern University

Min huvudsakliga uppgift var att servera mat till studenterna på skolans campus. Jag hade även ansvar för matförberedelsen.

2005 maj till 2005 augusti | Vaktmästare/Northwestern University

På PLU Plant services arbetade jag som vaktmästare på skolans campus. Jag hade ansvar för gräsklippningen och andra diverse skötsel uppgifter.

Utbildning                           Typ av Utbildning                    Läroanstalt                                                         

2000-2004                            Gymnasium                                Pildammskolan              

2005-2009                            Business Administration             Northwestern University

Spåkkunskaper                 

Svenska                              Flytande

Engelska                             Mycket bra 

Danska                                Grund

Norska                                 Grund

Datakunskaper                 Publisher, layoutprogram                                                                     Word och Works, ordbehandlingsprogram                                                               Excel, kalkylprogram Crystal ball, kalkylprogram                                                                                                             Internet, Outlook Express 

PowerPoint, layoutprogram

Referenser

Individuell människohjälp

Tele: XXXX Fråga efter XXXX

God el

Annat

Examens bevis tas med på begäran vid en eventuell intervju.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-30 15:00
    Antecking: På God el ska det vara Amnesty International, jag råkade skriva fel där.
  • Svar på tråden Hur stor är chansen att jag kallas till en jobbintervju?
  • SpanskaFlugan

Mnja....du skriver att du är noggrann men din text är full med språkliga fel och, framförallt, särskrivningar. Är svenska ditt modersmål? Och du förklarar inte särskilt tydligt vad du haft för dig mellan 2008 och 2013, det låter som du mest flummat runt. Hur har du försörjt dig själv i fem år? Var du en av få sökande på en tjänst kanske jag skulle ta in dig på intervju men med tanke på konkurrensen om jobb i dag tror jag tyvärr att din ansökan hamnar i papperskorgen.

• wssss

Kan du ge mig exempel på mina spåkfel, jag kollade genom brevet nog 5 gånger innan jag postade den.

• SpanskaFlugan
    wssss skrev 2014-03-30 15:04:40 följande:
    Kan du ge mig exempel på mina spåkfel, jag kollade genom brevet nog 5 gånger innan jag postade den.
    "Noterat att jag på individuell människohjälp var bland de bästa värvarna och jag lyckades fullgöra hela mitt uppdrag hos dem tills mitt universitets termin började, medans många av mina kollegor fick gå inom 2 veckors varsel, då kontraktet förlängdes enbart mellan 2 veckors mellan rum."

Den här meningen är alldelse för lång. Det ska dessutom vara "notera", inte "noterat." "Universitetstermin" är ett ord, inte två. Det heter "medan", inte medans" och "med två veckors varsel", inte "inom 2 veckors varsel". Det heter "med två veckors mellanrum", inte "mellan 2 veckors mellan rum" (notera särskrivningen också). Du har massor med särskrivningar, så pass många att jag tror att du helt enkelt inte förstår svenskans skrivregler för sammansatta ord. Det låter som om svenska inte är ditt modersmål (inget fel med det, jag rättar min sambos texter hela tiden och känner igen språkfelen man ofta gör när man inte har svenska som modersmål). 

De flesta meningarna är för långa och har en felaktig ordföljd vilket gör det besvärligt att läsa. Texten flyter helt enkelt inte. 
  • Fjärilslarv

Ditt ansökningsbrev är alldeles för långt.

• Arbetsvegan

Säger som ovan. Det är mycket grammatiska fel, sånt som inte syns i en stavningskontroll.

Min spontana reaktion är att du bör ta hjälp av någon professionell, du är väl anmäld på arbetsförmedlingen? de bör väl ha CV-granskare tycker jag.

Ange ditt modersmål, det bör dessutom vara en merit om du söker inom kundtjänst.

Outlook Express är inte "internet", det är en mailklient och något man tar föregivet att folk kan hantera idag. Powerpoint är inte ett layoutprogram. Tänk efter vilka kunskaper du har, på vilken nivå det ligger på och ange det istället.

Använd svanglasögon
  • Fjärilslarv
    Arbetsvegan skrev 2014-03-30 15:18:05 följande:
    Säger som ovan. Det är mycket grammatiska fel, sånt som inte syns i en stavningskontroll.

Min spontana reaktion är att du bör ta hjälp av någon professionell, du är väl anmäld på arbetsförmedlingen? de bör väl ha CV-granskare tycker jag.

Ange ditt modersmål, det bör dessutom vara en merit om du söker inom kundtjänst.

Outlook Express är inte "internet", det är en mailklient och något man tar föregivet att folk kan hantera idag. Powerpoint är inte ett layoutprogram. Tänk efter vilka kunskaper du har, på vilken nivå det ligger på och ange det istället.
    ts kanske har dyslexi?
  • Orcha
    wssss skrev 2014-03-30 14:54:14 följande:
    Det är så att jag har tagit ett långt behövligt paus från både skola och jobb och nu efter 4 år är jag redo att ge in i i arbetslivet och vuxenlivet. Nedan kan ni läsa mitt CV. Skulle du kalla mig på en jobbintervju om du skulle vara en rekryterare med hänsyn på min bakgrund. Kan någon också ge mig tips på hur jag kan förbättra mitt CV och om det är några språkfel i brevet. Tack! :)

Ansökan: Kundtjänstmedarbetare

Jag heter XXXX och anmäler härmed mitt intresse för att arbeta hos er.

Jag är 29 år gammal och jag har studerat på Northwestern University och har en examen i Business administration (Företagsekonomi). Universitetet jag studerat på är ett känt privat universitet utanför Chicago, USA.

Och och i en och samma mening. Kan du omformulera det?

Här i Sverige har jag jobbat som medlemsvärvare på Amnesty international och individuell människohjälp under sommaren och hösten 2008 då min skola inte kunde erbjuda de kurserna jag behövde för att ta examen. Noterat att jag på individuell människohjälp var bland de bästa värvarna och jag lyckades fullgöra hela mitt uppdrag hos dem tills mitt universitets termin började, medans många av mina kollegor fick gå inom 2 veckors varsel, då kontraktet förlängdes enbart mellan 2 veckors mellan rum. Det senast tiden har jag jobbat som telefonförsäljare på Kontakpartner, där jag jobbade med direkt försäljning av mobilabonnemang till privat och företagskunder

Lång mening plus en missad bokstav.

Efter en tid med både studier och jobb beslutade jag mig för att ta ett uppehåll. Under den här tiden har jag arbetat på vässa mina personliga egenskaper, och jag har bland annat läst och sett en hel del självbyggande böcker och program som hjälp mig till att bli effektivare som person. Jag har också arbetat på mina kommunikativa förmågor för att kunna matcha de höga kraven dagens arbetsmarknad kräver på just denna viktiga förmåga. Tack vare den här tiden har jag vuxit och blivit mognare och mer färdigställd som person, och jag känner mig nu redo att stiga in i karriärs livet med ny storm och kunskap.

Stryk det understrukna. Det låter överarbetat och inkorrekt. Särskrivning

Har en stor passion för kundfrågor och jag känner att jobbet som kundtjänstmedarbetare skulle passa mig perfekt för att jag trivs som bäst när jag hjälper andra människor, och hjälpa kunderna med de ärenden de har låter dessutom väldigt roligt. På mitt gamla jobb som medlemsvärvare fick jag oftast beröm för hur jag lyckade värvare de mest negativa tvivlarna till fullgjorda medlemmar i vår organisation. Det gjorde jag genom mitt sätt att enkelt kunna förklara vårt ide och koncept, och förklara hur deras hjälp skulle hjälpa vår strävan för en bättre värld. Från vad jag har hört går mycket ut på i jobbet som kundtjänstmedarbetare att vara trevlig, tålamodig och kunna förklara, och det kan jag stolt säga att jag besitter de egenskaperna eftersom att jag har jobbat som medlemsvärvare.

Fullgoda, inte fullgjorda. Värva inte värvare. Hela stycket ovan består av långa tillkrånglade meningar med mycket "och" i texten. Välj hellre ut det som är viktigt för tjänsten och tydliggör dina styrkor på ett rakare sätt.

Som person är jag trevlig, noggrann, positiv, driven och sugen på att lära mig mer. Älskar och få kunden att känna sig viktig, och jag behandlar varje kund som om det vore min viktigaste. Har lätt att uttrycka mig i både tal och skrift i svenska språket. Trivs bäst med att jobba självständig men kan samtidigt samarbeta i grupp. Jag har även fått höra att jag har en trevlig telefonröst. Tycker även om att arbeta i en miljö där tempot är högt och där det krävs att man kan ta egna initiativ.  

Klyschor. Läs annonsen och kopiera de ord som används där om du vill ha lativ med.
    Kräver tjänsten att jobba i grupp eller självständigt? Fokusera på det ena isf.

Ser fram emot ett möte så att ni kan få lära känna mig bättre!

Vänliga hälsningar

XXXX

CV

Erfarenhetsbredd Arbetat som gruppledare på IM där jag samordnade gruppens aktiviteter. Gått ett antal vidareutbildningar inom kundrelation hos min tidigare arbetsgivare.

Vilka?

ARBETSLIVSERFARENHET

2013 augusti till 2013 september | Telefonförsäljare/Kontaktpartner

Här jobbade jag med försäljning av en rad kända produkter över telefon direkt till kunden. Försäljning kunde bestå allt från bilagor till komplicerade mobilabonnemang.

2008 augusti till 2008 december | Medlemsvärvare/Individuell människohjälp

Här jobbade jag med att värva medlemmar till en biståndsorganisation som jobbar med att hjälpa utsatta människor runt om i världen.

2008 juli till 2008 augusti | Medlemsvärvare/ Amnesty International

Uppgifterna bestod av att värva medlemmar ute på gatorna. Här fick jag även en grundlig utbildning i kundrelation.

2006 oktober till 2007 maj | Servitör/Northwestern University

Min huvudsakliga uppgift var att servera mat till studenterna på skolans campus. Jag hade även ansvar för matförberedelsen.

2005 maj till 2005 augusti | Vaktmästare/Northwestern University

På PLU Plant services arbetade jag som vaktmästare på skolans campus. Jag hade ansvar för gräsklippningen och andra diverse skötsel uppgifter.

Utbildning                           Typ av Utbildning                    Läroanstalt                                                         

2000-2004                            Gymnasium                                Pildammskolan              

2005-2009                            Business Administration             Northwestern University

Spåkkunskaper                 

Svenska                              Flytande

Engelska                             Mycket bra 

Danska                                Grund

Norska                                 Grund

Datakunskaper                 Publisher, layoutprogram                                                                     Word och Works, ordbehandlingsprogram                                                               Excel, kalkylprogram Crystal ball, kalkylprogram                                                                                                             Internet, Outlook Express 

PowerPoint, layoutprogram

Referenser

Individuell människohjälp

God el

Annat

Examens bevis tas med på begäran vid en eventuell intervju.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-30 15:00
    Antecking: På God el ska det vara Amnesty International, jag råkade skriva fel där.
    Jag har strukit under de delar som kan förbättras och lagt en förklaring i fetad stil.
    Allt har en mening och korven den har två. Eller är det ändor? Jo ändor menar jag nog.
  • Arbetsvegan
    Fjärilslarv skrev 2014-03-30 15:19:22 följande:
    ts kanske har dyslexi?
    Det tror jag inte men det spelar ingen roll. Jag är ingen logoped men av det jag sett från de jag vet har dyslexi har det varit helt annorlunda. Mer fel bokstav på fel ställe eller inte alls.

TS
    Vi skriver inte för att hacka på dig eller för att få veta vad det är utan för att hjälpa så att brevet ser bättre ut.
    Använd svanglasögon
  • Fjärilslarv
    Arbetsvegan skrev 2014-03-30 15:22:51 följande:
    Det tror jag inte men det spelar ingen roll. Jag är ingen logoped men av det jag sett från de jag vet har dyslexi har det varit helt annorlunda. Mer fel bokstav på fel ställe eller inte alls.

TS
    Vi skriver inte för att hacka på dig eller för att få veta vad det är utan för att hjälpa så att brevet ser bättre ut.
    och det finns en hel del olika sorters dyslexi och i olika grader, så du inte logoped eller dyslexipedagog så kanske du inte ska uttala dig?
  • Arbetsvegan
    Fjärilslarv skrev 2014-03-30 15:27:40 följande:
    och det finns en hel del olika sorters dyslexi och i olika grader, så du inte logoped eller dyslexipedagog så kanske du inte ska uttala dig?
    Eum?
    Nu var det inte jag som började dilla om dyslexi. Så vi tar dina egna ord på allvar, du kanske inte ska uttala dig?

Och oavsett, TS ska ha en chans att få utforma en ansökan utan att varenda kotte ska sitta och fundera på om det är dyslexi eller inte...
    Använd svanglasögon
  • Ful Anka

Den här tråden med exakt samma innehåll har figurerat här förut. Du fick en hel del hjälp då och jag föreslår att du använder dig av den. Varför vill du dra allt detta ett varv till?

• wssss

Kan jag någon ta sin tid och rätta mina fel, skulle vara väldig tacksam. Om jag korrektar mina språkfel, är chansen stor att jag kallas till en jobbintervju?

• Arbetsvegan
    wssss skrev 2014-03-30 15:34:20 följande:
    Kan jag någon ta sin tid och rätta mina fel, skulle vara väldig tacksam. Om jag korrektar mina språkfel, är chansen stor att jag kallas till en jobbintervju?
    Vad sägs om att läsa det som redan skrivits?
    Använd svanglasögon
  • Ful Anka
    wssss skrev 2014-03-30 15:34:20 följande:
    Vanför ska du skicka in en rätt stavad ansökan och sen sitta och knappt kunna någon grammatik alls under ett samtal?
  • Subliminal

Hej TS!
    Jag har endast arbetat kortare perioder med rekrytering, så jag är ingen expert, men jag ska försöka ge dig så bra feedback som jag förmår. Förhoppningsvis finns det mer erfarna individer som kan hjälpa dig ytterligare!

Som de ovan påpekar, så behöver du be någon om hjälp med språket. Jag misstänker att dina år i USA har påverkat din benägenhet att särskriva en del, för det är främst det som jag reagerar på i din text. Vissa personer har svårare för att skriva korrekt än andra, och därför kan det vara en bra idé att be någon som du vet är duktig på svenska i skrift, att läsa igenom och rätta brevet åt dig. Tyvärr påverkar det ofta intrycket av dig som person negativt om det är mycket språkliga fel. I det här fallet skulle det kanske påverka extra mycket eftersom du angett "noggrann" som en egenskap. Detta tvivlar jag inte på, men eftersom ditt personliga brev är det första intrycket rekryteraren får av dig, så är det också detta (och CV) som denne kommer att basera sitt första omdöme på.

Det är jättebra att du har skrivit ditt CV i omvänd kronologisk ordning (alltså med senaste arbetet först)!

För en kundtjänstmedarbetartjänst är det fullt möjligt att jag skulle kalla dig på intervju, beroende på hur urvalet såg ut i övrigt och hur kvalificerad du behöver vara för att jobba med det (behöver du ha förkunskaper om en viss produkt eller liknande? Eller får du lära dig allt genom utbildningar som arbetsgivaren erbjuder?). Med förutsättning att jag kallade dig på intervju skulle jag dock ställa många frågor om varför du valt att ta ett sådant långt uppehåll som fyra år. Något som också får mig att fundera, i min roll som rekryterare, är att de aktiviteter som du beskriver att du ägnat de här fyra åren till inte känns som att de överensstämmer med hur lång tid det har gått. Det jag menar är att många läser sådana böcker och tittar på sådana program (om jag inte missförstod?) på sin fritid, och därför känns fyra år som en mycket lång tid att ägna åt detta.

Det här är ju dock inte något du kan göra någonting åt såhär i efterhand, så mitt råd är att be någon som är duktig på svenska i skrift att se över särskrivningarna och grammatiken (framförallt), och skicka in. I ditt fall tror jag att det är konkurrensen som avgör huruvida du får komma på intervju eller inte.

Som sagt, jag är verkligen ingen expert, men jag hoppas att det här var till någon hjälp! :)

Lycka till!

• BCH52

Du ville ha lite återkoppling på språket.
    Jag har här lagt in fetstil på de delar i din text jag har kommentarer om

Jobbat - använd i en sådan här text arbetat istället Amnesty international - skriv det med inledande versal på båda orden, Amnesty International individuell människohjälp - även här skriv med inledande versal på båda orden, Individuell Människohjälp tills - skriv heller till dess mitt universitets termin - skriv här min universitetstermin eller min kurs medans - är talspråk, här kan du ta bort det ordet helt inom 2 - skriv här i stället med två (i löpande text skrivs siffrorna 1-12 med text övriga med siffror) direkt försäljning - skriv direktförsäljning istället privat och företagskunder - skriv här i stället privat- och företagskunder
    självbyggande böcker - skriv här istället självhjälpslitteratur, självbyggande betyder att man t.ex. själv bygger sitt hus. kraven - skriv krav istället viktiga - här kan du gärna helt ta bort det ordet, det blir en förstärkning som inte tillför något. färdigställd - betyder göra något i ordning eller utarbeta karriärs livet med ny storm och kunskap - karriärs livet bör skrivas samman men ett något udda uttryck. Ny storm och kunskap. Ordet storm passar inte riktigt in här, kanske hellre välja engagemang. Jag föreslår att du helt skriver om sista meningen i det där stycket.
    för att - skriv här istället då jag oftast - ta bort det ordet, man kan uppleva det som att du också fick kritik och det är kanske inte det intrycket du vill ge lyckade värvare de mest negativa tvivlarna - lite fel form på orden ibland, skriv istället lyckades värva de mest negativa, ta gärna här bort ordet tvivlarna, det blir lite taftologi (tårta på tårta) fullgjorda - antar att du här avser fullgoda, du kan gärna helt ta bort ordet, ett förstärkningsord som inte tillför något.  tålamodig - ett ord som egentligen inte finns, skriv här istället ha tålamod Lycka till med ditt jobbsökande

Här i Sverige har jag jobbat som medlemsvärvare på Amnesty international och indivuduell människohjälp under sommaren och hösten 2008 då min skola inte kunde erbjuda de kurserna jag behövde för att ta examen. Noterat att jag på individuell människohjälp var bland de bästa värvarna och jag lyckades fullgöra hela mitt uppdrag hos dem tills mitt universitets termin började, medans många av mina kollegor fick gå inom veckors varsel, då kontraktet förlängdes enbart mellan 2 veckors mellan rum. Det senast tiden har jag jobbat som telefonförsäljare på Kontakpartner, där jag jobbade med direkt försäljning av mobilabonnemang till privat och företagskunder

Har en stor passion för kundfrågor och jag känner att jobbet som kundtjänstmedarbetare skulle passa mig perfekt för att jag trivs som bäst när jag hjälper andra människor, och hjälpa kunderna med de ärenden de har låter dessutom väldigt roligt. På mitt gamla jobb som medlemsvärvare fick jag oftast beröm för hur jag lyckade värvare de mest negativa tvivlarna till fullgjorda medlemmar i vår organisation. Det gjorde jag genom mitt sätt att enkelt kunna förklara vårt ide och koncept, och förklara hur deras hjälp skulle hjälpa vår strävan för en bättre värld. Från vad jag har hört går mycket ut på i jobbet som kundtjänstmedarbetare att vara trevlig, tålamodig och kunna förklara, och det kan jag stolt säga att jag besitter de egenskaperna eftersom att jag har jobbat som medlemsvärvare.

• Smile1

Hej! Nu har jag bara läst TS, men jag skulle säga att ditt personliga brev är för långt. Sen hade jag som rekryterare blivit fundersam varför du söker ett (relativt) okvalificerat arbete när du verkar ha en påkostad utbildning. Det kan här finnas en rädsla hos arbetgivare att du kommer ta något bättre jobb så fort du får chansen. Jag tror här att du skulle gynnas av att plocka bort utbildningen från personliga brevet, men behålla den i CV:t.

Som arbetsgivare skulle jag också reagera över din fyråriga paus. Vad exakt har du gjort under den här tiden? Rest? Vad har du pluggat? Berätta mer om det och lägg in något i ditt cv så att hålet inte blir ett stort frågetecken. Stycke två och fyra tycker jag är bra, förutsatt att du ändrar småfelen som nämnts innan. Dina anställningar har varit väldigt korta, här skulle jag också börja fundera över varför.

Jag hoppas att jag inte är för hård mot dig TS. Marknaden är tuff i dagsläget vilket gör att man måste tänka på exakt allt ens CV innehåller. Eftersom du har grundkunskaper i danska och norska skulle jag rekommendera dig att söka jobb där detta är meriterade, det är svårt att hitta folk som behärskar dessa språk.

Önskar dig all lycka till med jobbletandet! {#emotions_dlg.flower}

Arbetskliv - appen för dig som söker arbete
  • Ja varför

" Har lätt att uttrycka mig i både tal och skrift i svenska språket."
    Tyvärr så visar inte ditt brev det på något sätt, om svenska inte är ditt modersmål så berätta det och ta med ditt modersmål för det kan vara en merit

"Om jag korrektar mina språkfel"
    Detta ordval är ett tecken på att du inte uttrycker dig väl i det svenska språket.

"Efter en tid med både studier och jobb beslutade jag mig för att ta ett uppehåll. Under den här tiden har jag arbetat på vässa mina personliga egenskaper, och jag har bland annat läst och sett en hel del självbyggande böcker och program som hjälp mig till att bli effektivare som person. Jag har också arbetat på mina kommunikativa förmågor för att kunna matcha de höga kraven dagens arbetsmarknad kräver på just denna viktiga förmåga. Tack vare den här tiden har jag vuxit och blivit mognare och mer färdigställd som person, och jag känner mig nu redo att stiga in i karriärs livet med ny storm och kunskap."
    Tyvärr så är det här inget som är intressant, speciellt inte då det är sjävstudier genom böcker och proegram (TV?)

Som du redan fått tips om,  kontakta AF och be om hjälp med att skriva ett bra CV och ett bra brev, de har kurser i det

• Bolaget

Jag heter XXXX och vill härmed anmäla mitt intresse för tjänsten som  kundtjänstmedarbetare.

Efter att ha studerat Business administration på Northwestern University utanför Chicago har jag haft några olika arbeten i Sverige där jag framförallt arbetat med försäljning..

Under en period arbetade jag som medlemsvärvare på Amnesty International och Individuell Människohjälp.  På individuell människohjälp var bland de bästa värvarna och mitt kontrakt med dem förlängdes vid flera tillfällen

Den senaste tjänsten var som telefonförsäljare på Kontakpartner, där mitt arbete har bestått av att sälja mobilabonnemang till privatpersoner och företagskunder

Jag trivs bäst på ett arbete där jag kan hjälpa andra människor och arbetet hos er skulle därför passa mig perfekt.  Jag har på tidigare arbeten ofta fått beröm för min trevliga telefonröst samt min förmåga att vara trevlig, tålmodig och förklara viktiga saker på ett enkelt sätt för alla typer av kunder, egenskaper som jag anser vara viktiga i arbetet som kundtjänstmedarbetare och något jag kan tillföra ert företag. Min målsättning är alltid att få varje kund att känna sig som min viktigaste kund och att kunden verkligen betyder något för just ert företag.

De senaste åren har jag arbetat på att vässa mina personliga egenskaper när det gäller effektivitet och kommunikation då jag anser att just detta är två viktiga egenskaper för att kunna utföra ett gott arbete, Jag känner mig nu redo att ta ett nytt steg i arbetslivet och ser framemot en karriär hos er.  

Jag ser fram emot ett möte med er så att ni kan få lära känna mig bättre!

Så hade jag skrivit, kortare och mer koncist utan en massa ovidkommande snömos samt mer pekat på vad jag faktiskt gjort iställer för vad jag inte gjort.

Svar på tråden Hur stor är chansen att jag kallas till en jobbintervju?