Anonym (också v 14) skrev 2014-03-30 20:08:20 följande:
Hej TS,
Beklagar att du behöver genomgå detta. Vi fick tyvärr göra ett avbrytande i vecka 14 pga allvarliga fosterskador.
Jag blev inlagd 2 dagar efter första tabletterna. Kl 8 fick jag slidpiller och det behövdes två doser för att något skulle hända. Vid 12 började jag få ont, ca 14 gick vattnet och kl 17 kom fostret ut.
Tyvärr behövde jag också skrapas, men det gick smidigt och jag var klar för utskirvning vid 21-tiden på kvällen.
Det var en jobbig dag men smärtmässigt var det hanterbart. Man får morfin och jag trodde nog at det skulle göra mer ont än vad det gjorde. Mentalt är det svårare, men det jobbigaste var nog dagarna från första tabletterna till själva genomförandet.
Tack för att du delar med dig. Min bebis har tyvärr också skador, så den överlever inte förlossningen :( Tror också att det är psykiskt svårare än fysiskt. Har redan väntat tre veckor för att få definitiva svar så hela processen är sjukt jobbig. Har varit lyckligt ovetande om sena aborter, så det kom som en chock att det skulle bli så här.