• Anonym (ledsen)

2 stegs abort, erfarenheter?

Ska genomgå en tvåstegsabort och ta piller imorgon för att sedan läggas in på onsdag och starta förlossning. Är i vecka 14 och hade ingen aning att det var så det gick till. Känns så hemskt att behöva föda ut den och skulle vilja höra om någon som gjort det och erfarenheter?

• Svar på tråden 2 stegs abort, erfarenheter?
  • Anonym (:()
    Anonym (ledsen) skrev 2014-03-30 15:38:37 följande:

Ska genomgå en tvåstegsabort och ta piller imorgon för att sedan läggas in på onsdag och starta förlossning. Är i vecka 14 och hade ingen aning att det var så det gick till. Känns så hemskt att behöva föda ut den och skulle vilja höra om någon som gjort det och erfarenheter?

Precis så var det, HEMSKT!!
  • Anonym (ledsen)
    Anonym (:() skrev 2014-03-30 18:32:31 följande:
    Precis så var det, HEMSKT!!
    Ok, jag förstår det, men hur gick det till och hur lång tid tog det mm?
  • Anonym (:()
    Anonym (ledsen) skrev 2014-03-30 19:05:40 följande:
    Ok, jag förstår det, men hur gick det till och hur lång tid tog det mm?
    På måndagen svalde jag första tabletten. Sen åkte jag hem. Allt var som vanligt. Kände inget. Åkte tillbaka på onsdagen, kl7 blev jag i skriven på avdelningen och jag fick tabletter som skulle upp i slidan. Låg på rummet fram till 10 kanske, kollade tv och läste tidningar. Fick tillkalla personal då jag fick så ont. Satte morfin intravenöst. I samma veva gick vattnet och jag fick hjälp till toaletten av barnmorskan som hela tiden var med mig. Satt på toan i 15 min kanske sen var allt färdigt. Gick och la mig igen, somnade. Åkte hem vid 14. Var i vecka 15
  • Anonym (ledsen)

Ok, tack för svar, är verkligen inte kul och jag skulle helst vilja slippa. Tyvärr har jag inget val :((

• Anonym (också v 14)

Hej TS,

Beklagar att du behöver genomgå detta. Vi fick tyvärr göra ett avbrytande i vecka 14 pga allvarliga fosterskador.

Jag blev inlagd 2 dagar efter första tabletterna. Kl 8 fick jag slidpiller och det behövdes två doser för att något skulle hända. Vid 12 började jag få ont, ca 14 gick vattnet och kl 17 kom fostret ut.

Tyvärr behövde jag också skrapas, men det gick smidigt och jag var klar för utskirvning vid 21-tiden på kvällen.

Det var en jobbig dag men smärtmässigt var det hanterbart. Man får morfin och jag trodde nog at det skulle göra mer ont än vad det gjorde. Mentalt är det svårare, men det jobbigaste var nog dagarna från första tabletterna till själva genomförandet.

• Anonym (ledsen)
    Anonym (också v 14) skrev 2014-03-30 20:08:20 följande:
    Hej TS,

Beklagar att du behöver genomgå detta. Vi fick tyvärr göra ett avbrytande i vecka 14 pga allvarliga fosterskador.

Jag blev inlagd 2 dagar efter första tabletterna. Kl 8 fick jag slidpiller och det behövdes två doser för att något skulle hända. Vid 12 började jag få ont, ca 14 gick vattnet och kl 17 kom fostret ut.

Tyvärr behövde jag också skrapas, men det gick smidigt och jag var klar för utskirvning vid 21-tiden på kvällen.

Det var en jobbig dag men smärtmässigt var det hanterbart. Man får morfin och jag trodde nog at det skulle göra mer ont än vad det gjorde. Mentalt är det svårare, men det jobbigaste var nog dagarna från första tabletterna till själva genomförandet.
    Tack för att du delar med dig. Min bebis har tyvärr också skador, så den överlever inte förlossningen :( Tror också att det är psykiskt svårare än fysiskt. Har redan väntat tre veckor för att få definitiva svar så hela processen är sjukt jobbig. Har varit lyckligt ovetande om sena aborter, så det kom som en chock att det skulle bli så här. 
Svar på tråden 2 stegs abort, erfarenheter?