• Wonderwoman

Tips till en framtida Floda/Lerumsbo efterlyses!

Hej!
    Jag och min sambo ska flytta till Floda i Lerum och undrar om det finns några som bor i antingen Floda eller någon annanstans i Lerum som har lite lokala tips? Allt från tips om frisör, butiker, caféer, promenadslingor, gym, badsjöar m.m. tas tacksamt emot. Tips om bra skolor/förskolor till framtida barn är inte heller helt fel. Finns det några framtida grannar som har några tips och råd?

• Svar på tråden Tips till en framtida Floda/Lerumsbo efterlyses!
  • örebroaren

Hej vad roligt, Lerumsområdet är alldeles underbart!

Bor inte själv där som du kanske kan se på mitt användarnamn men jag har nära släkt där. Just Floda kan jag dock inte speciellt mycket om utan mest det centrala Lerum.

Det finns ett litet centrum med bl.a. några butiker och frisörer. De har t.ex. kedjan Nille i sitt centrum som heter Solkatten, supermysigt ställe. Caféer finns också i centrumet! Den bästa matbutiken är nog ICA Servett som ligger längsmed motorvägen mot Göteborg.

Den absolut finaste promenadslingan finns vid Härsjön ett par mil utanför Lerum. Där kan man även bada på sommaren, supermysigt. Mer centralt badställe är stranden vid sjön Aspen som ligger väldigt nära centrum. Dock en del folk på sommaren.

Du har ett gym som ligger i samma byggnad som Lerums äventyrsbad som är ett superroligt ställe för barn. Där finns även en liten bio.

Det finns skolor i Floda om jag inte minns fel och de vet jag tyvärr inget om. Annars har du Knappekullaskolan inne i centrala Lerum som är jättebra. Finns även ett högstadium och gymnasium.

Hoppas att du kommer att trivas i Lerum!! Glad

• Tirem

Föredetta Flodabo, numera Gråbo... Naturreservatet mellan Föoda och Stenkullen! Nästan bättre än Härskogen

Nääs!!! Hela området är underbart...

• örebroaren
    Tirem skrev 2014-04-01 23:07:47 följande:
    Föredetta Flodabo, numera Gråbo... Naturreservatet mellan Föoda och Stenkullen! Nästan bättre än Härskogen
    Nääs!!! Hela området är underbart...
    Åh glömde helt bort Nääs!!
Svar på tråden Tips till en framtida Floda/Lerumsbo efterlyses!