• mammasusan

Trille viper 4S?

Är du nöjd med din vagn? Hur länge har du haft den? Jag upplever det som att liggdelen är väldigt liten?

A 27/6-06, V 26/4-09, Pyret Bf 22/10-14
  • Svar på tråden Trille viper 4S?
  • Soi88

Jag var helt inne på en 4S, åkte o skulle köpa o gick ut från butiken med en Tako Laret Eco istället. Tyckte liggdelen var bättre, mer finesser, bättre dämpning o bättre pris :)

• mammasusan

Tako Laret är också fina, har dock ingen butik i närheten tror jag. Någon som vet om de säljs i Sthlm? Ska dit i vår vore bra att kunna känna & klämma då...

• Soi88

Köpte min på Pyret o Snäckan i Skåne, vet att dom har en annan fysisk butik oxå norrut men jag vet tyvärr inte var.

• Mortisfru83

Nu e min som bara 7 dagar men vi är supernöjda med våran 4S.. Vi konstaterar det varje gång vi är ute och går. Så himla lättkörd och smidig. Vi upplever inte att liggdelen är för liten.

• Aplesinen

Har använt vår 4s i 14 månader och är toppennöjda. Nu är ska vi försöka hitta en syskonvagn som vi kommer tycka om lika mycket, inte helt lätt!

• Aplesinen

Kan tillägga att vår tjej alltid varit stor (4495gr och 55cm vid födsel och sedan följt övre kurvan). Har inte upplevt något negativt men jag gissar på att liggedelen är något mindre än ex brio och emmaljunga.

• Judiths

Vi ska sälja vår Trille Viper 4s -12 efter att ha haft den i 20 månader och tog därför upp liggdelen för fotografering. Vår dotter tyckte då det var roligt att vara 'bebis' igen och ligga i liggdelen och den var inte mycket för liten för henne. Hon är visserligen liten för sin ålder (runt 80 cm och 8,7 kg) men jag tror det ska mycket till innan en bebis växer ur liggdelen i förtid. Skulle det mot förmodan hända är det fullt liggläge på sittdelen som är rymlig.

• As86

Hej.

Jag är också lite intresserad av 4s. Hur är den att köra i snö och på grusväg?. Den har ju större rörliga framhjul om man jämför med andra vagnar och verkar sitta i linje med bakhjulen, underlättar det?.. några ergarenheter?

• As86

Jag skriver igen :) kanske någon med erfarenhet av detta?

As86 skrev 2014-04-14 08:13:35 följande:
    Hej.

Jag är också lite intresserad av 4s. Hur är den att köra i snö och på grusväg?. Den har ju större rörliga framhjul om man jämför med andra vagnar och verkar sitta i linje med bakhjulen, underlättar det?.. några ergarenheter?

• Aplesinen

Hej, vi har en Trille 4s från 2013 och vi bor på landet och går mest på grusvägar (som är relativt dåligt plogade på vintern). Jag har inte upplevt några problem utan är jättenöjd. Om vägen lutar väldigt mycket (ex ner mot dikeskanten) en längre sträcka så har det varit skönt att låsa framhjulen men det tror jag är samma på alla med ledade hjul. I snö och blask har jag inte heller reagerat på något negativt. Framhjulen är relativt stora, det är lufthjul och vagnen har dämpning, det löser de flesta underlag.

• As86

Tusen tack för svar. Tar med mig detta och funderar vidare :)

Aplesinen skrev 2014-04-20 21:20:31 följande:
    Hej, vi har en Trille 4s från 2013 och vi bor på landet och går mest på grusvägar (som är relativt dåligt plogade på vintern). Jag har inte upplevt några problem utan är jättenöjd. Om vägen lutar väldigt mycket (ex ner mot dikeskanten) en längre sträcka så har det varit skönt att låsa framhjulen men det tror jag är samma på alla med ledade hjul. I snö och blask har jag inte heller reagerat på något negativt. Framhjulen är relativt stora, det är lufthjul och vagnen har dämpning, det löser de flesta underlag.

• Gäst Tess

vi ska också titta på den har bara hört ett negativt om den o det är titthålet längst upp att solen skiner igenom o bländar barnet.. och att man inte kan dra för detta...

• Mortisfru83

Nu har vi använt vår i 2 månader och fortfarande inte hittat något negativt med vagnen. Vi är mycket nöjda!

Svar på tråden Trille viper 4S?