• deac

Köpa glasögon i Turkiet

Är det någon som har köpt glasögon i Turkiet och som kanske har lite bra tips att dela med sig av. Hur var kvaliteten? Priset, blev det billigare än i Sverige? Tog det lång tid att få dem? Är det bra att ha med eget/svenskt recept, eller inte? Annat som är bra att tänka på?

Jag ska åka till Turgetreis i sommar, kanske någon som rent av har varit där och köpt glasögon och kan ge bra tips. Annars ligger Bodrum bara ca 2 mil bort så det skulle fungera bra det med.

Alla tips mottages gärnaGladCool

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-30 23:35
    Kanske ska tillägga att det är progressiva glasögon jag är intresserad av.

• Svar på tråden Köpa glasögon i Turkiet
  • deac

Just därför undrar jag hur tillförlitligt det är. Hur kvaliteten på bågar och glas är. Sedan kan jag tycka att det beror på vad priset blir, om det är värt att chansa. Är det mer än halva priset mot här så kanske det är värt det. 

• athanatos

Kan du någonting om glasögon, vet du vilka olika tillverkar det finns av glas t ex, vilka tekniker dom använder, vilka som är Armani när det kommer till glas och vilka som är Eldorado?
    Vet du inte detta så skulle jag inte göra det. Då kan du lika gärna köpa billiga glasögon i Sverige.

• Monchichier

Sambon köpte slipade solglasögon i Grekland förra året. Det tog typ 4-5 dagar från att vi var där bestämde bågar och gjorde synundersökning tills det att han fick dem i handen.
    De blev lite, lite billigare än i Sverige, typ en 500 hundring eller så.

Svar på tråden Köpa glasögon i Turkiet