• Angdev

Behöver nytt rum, var sätta dörren? BILD

Planerar inför vår sons ankomst i augusti. På vår övervåning har vi just nu 2 sovrum, det ena använder vi för där har vi min walk-in-closet samt min makes garderob. Det andra rummet har jag som makeup-rum/kontor/övernattningsrum. Vår tanke är att dela på rum 2 då det är relativt stort och går att dela på utan att rummen blir för små. Problemet som ev uppstår är att dörröppningen till det nya rummet skulle hamna så att den krockar med badrumsdörren.

Rum som det ser ut nu (hoppas ni kan tolka mitt mästerverk :)):

Tanken var att göra öppning till vänster om den befintliga men det går knappast väl.... Man riskar att få badrumsdörren i huvudet.

Hur löser vi ombyggnaden smidigast? Kom gärna med ideer och förslag Skrattande

• Svar på tråden Behöver nytt rum, var sätta dörren? BILD
  • Ollibolli

Hmm, vet inte om detta går, men man kan inte badrumsdörren så att den öppnas inåt istället? Så kan ni sätta den nya dörren där ni tänkte.

• Akua

Kan nigningar göra en snygg skjutdörr till er sons rum? ....tänkte jag först hehe, men då riskerar man att krocka med badrummet iaf. Det ska vara skjutdörr på båda i sådana fall men det kanske man inte vill ha...

• Angdev
    Angdev skrev 2014-03-30 23:51:52 följande:
    Nä det går tyvärr inte. Rynkar på näsan
    Svar till Ollibolli
  • Angdev
    Akua skrev 2014-03-30 23:51:42 följande:
    Kan nigningar göra en snygg skjutdörr till er sons rum? ....tänkte jag först hehe, men då riskerar man att krocka med badrummet iaf. Det ska vara skjutdörr på båda i sådana fall men det kanske man inte vill ha...
    Tänkte du skjutdörr till badrummet oxå då? Tror indet går då vi har en öppning till vinden vid toalettens vägg.
  • Monchichier

Hur ser hela våningsplanet ut?
    Svårt att veta vad man kan göra om man inte ser helheten liksom..

• Angdev
    Ollibolli skrev 2014-03-30 23:55:09 följande:
    Var är sovrum nr 1 någonstans om du skulle placera in det på ritningen?

• Angdev
    Monchichier skrev 2014-03-30 23:56:01 följande:
    Hur ser hela våningsplanet ut?
    Svårt att veta vad man kan göra om man inte ser helheten liksom..
    Hoppas du blir klokare på detta

Svar på tråden Behöver nytt rum, var sätta dörren? BILD