• Svar på tråden Rättvisa kläder?
  • Grappa

HM är ju bäst så jag handlar där:
    "I undersökningen rankas H&M bland de bättre företagen eftersom de i november förra året presenterade en strategi för att uppnå rättvisa levnadslöner hos sina leverantörer. Enligt Fair Trade Center bör dock H&M utöka och förstärka sitt arbete ytterligare."

• Grappa
    kaffeamanda skrev 2014-06-13 07:02:47 följande:
    HM är ett av de märken jag absolut undviker. Hr hittat en superbra nätbutik med GOTS-märkta kläder

www.ekogarderoben.se
    Varför undviker du H&M?
  • kaffeamanda
    Grappa skrev 2014-06-14 17:08:08 följande:
    Varför undviker du H&M?
    Stort företag som utnyttjar underleverantörer. Försöker undvika att köpa kläder från alla företag som inte har schyssta villkor och miljövänlig bomull. HM borde ta större ansvar för sina underleverantörer, de som är så stora kan göra skillnad om de vill.
  • Grappa
    kaffeamanda skrev 2014-06-14 17:15:37 följande:
    Stort företag som utnyttjar underleverantörer. Försöker undvika att köpa kläder från alla företag som inte har schyssta villkor och miljövänlig bomull. HM borde ta större ansvar för sina underleverantörer, de som är så stora kan göra skillnad om de vill.
    Är det vad du tror, eller vad du vet?
  • kaffeamanda
    Grappa skrev 2014-06-14 17:57:08 följande:
    Är det vad du tror, eller vad du vet?

Vet
  • LillaPinnen

Varför måste en del vara nytt, undrar jag...

Kan du köpa begagnade H&M-kläder?

• kaffeamanda
    LillaPinnen skrev 2014-06-15 20:25:50 följande:
    Varför måste en del vara nytt, undrar jag... Kan du köpa begagnade H&M-kläder?

Absolut, jag köper mycket begagnat och ärver. Men vissa grjer är svårt att få tag på begagnat, och underkläder vill jag ha nya
  • LillaPinnen
    kaffeamanda skrev 2014-06-15 20:28:16 följande:

Absolut, jag köper mycket begagnat och ärver. Men vissa grjer är svårt att få tag på begagnat, och underkläder vill jag ha nya
    Så du kan köpa "dåliga" märken begagnat? Är inte det lika fel egentligen?
    Bara undrar.
  • kaffeamanda
    LillaPinnen skrev 2014-06-15 20:38:55 följande:
    Så du kan köpa "dåliga" märken begagnat? Är inte det lika fel egentligen? Bara undrar.

Jag ser hellre att de "dåliga" kläderna används tills de slits sönder istället för att kastas.
  • LillaPinnen
    kaffeamanda skrev 2014-06-15 20:42:58 följande:

Jag ser hellre att de "dåliga" kläderna används tills de slits sönder istället för att kastas.
    Okej. Fast, lite knasigt är det ju ändå.
    Ungefär som att djurrättsmänniskor går och köper sig en pälsar på Myrorna.
  • Grappa
    kaffeamanda skrev 2014-06-15 20:18:42 följande:

Vet
    Vad intressant. Kan du inte berätta lite mer om det du vet?
Svar på tråden Rättvisa kläder?