Diffusa smärtor i kroppen, stora lymfor, ont i magen och kräkningar ibland... Orolig!!
Jag är så orolig!
Min vanligtvis mycket aktiva 8-åring mår inte alls bra! Hon har något som kommer i skov, och denna vinter har det varit hopplöst. Jag har vabbat flera dagar varje vecka med en liten stackare som är blek, trött och har ont i kroppen.
När vi söker i historiken så har hon redan sedan hon kunde prata sagt till och från att hon har ont i kroppen. Jag har själv trott att det beror på att hon har mjölkproteinallergi, men nu när jag ser i backspegeln är jag inte alls säker på det. Hur normalt är det att en 2åring emellanåt inte vill gå för att hon har ont i kroppen? Läkare har hänvisat till bl.a. växtvärk, men jag undrar jag.
Nu har hon alltid stora knöliga körtlar/lymfor som dessutom gör ont. Hon har en diffus smärta i kroppen, allt från muskler, leder till huden. Hon är trött och blek och orkar ingenting stackaren. Dessutom kräks hon lätt. Det verkar vara annat än magsjuka, men minst 1-2 gånger per månaden kräks hon - och så har hon ont i magen. Dessa diffusa smärtorka kommer ibland i skov och håller i sig i 4-5 dagar (ibland längre, ibland kortare) och det kan ibland vara så kort som 4-5 dagar emellan.
Är så oroligt för min annars så aktiva 8-åring som hamnar efter i allt och missar så mycket kul.
Någon som har någon idé vad det kan vara?
Vi ska få remiss till en smärtläkare, men man vet aldrig hur lång tid det tar. Nu sitter jag hemma och gråter för att jag är så orolig...