• Anonym (fri från sug)

En sockerfri månad från och med idag - vem hakar på?

Jag har ett enormt sockerberoende som jag verkligen vill bli fri från! Cola är det jag har svårast att hålla mig ifrån, och de senaste åren har jag max kunnat ha uppehåll från socker i 1 vecka, men nu vill jag pröva 1 månad och hoppas på att suget försvinner. Det är dock svårt att göra det själv utan någon att prata/skriva med och utan peppning så jag undrar om ni vill haka på den här utmaningen?

Med socker menar jag allt med vitt socker, jag kan dock tycka att det är svårt att undvika socker i allt eftersom nästan alla våra vanliga livsmedel har tillsatt socker, men självklara produkter såsom t.ex. sylt ska undvikas. De som vill kan ju även undvika onyttig mat osv vilket jag kommer göra. På helgen blir det vindruvor istället för godis, nötter istället för chips, vatten istället för annan sockrig dricka osv.

Vi kan ju diskutera lite fram och tillbaka hur vi vill göra och alla gör självklart hur mycket eller hur lite de vill, det är bara kul att vi kan göra detta tillsammans!

• Svar på tråden En sockerfri månad från och med idag - vem hakar på?
  • hjärtemamma

Jag tycker det är en bra id'e. Jag bestämde mig för detta i början av januari och höll uppe med socker i sex veckor. Det var tufft emellanåt, men bara man bestämmer sig så tror jag att det gå. Det viktigaste är att du står emot frestelserna. Efter mina sex veckor som jag höll uppe släppte jag lite på socker förbudet och nu har jag ett mycket sundare förhållande till kakornoch läsk. Godis har jag inte ätit på 12 veckor ochkänner inget behov efter det heller. Stoet lycka till, du kommer fixa det.

• Anonym (Vitvalen)

Jag är med :) Var på bjudning i helgen där det tyvärr blev en och annan godisbit så nya tag nu.
    Jag ska skippa godis, vitt bröd och alkohol i hela april. Ska försöka undvika pasta och ris också, kanske även potatis men får se hur kroppen reagerar.

• Juvina

Jag e på. Körde en sockerfri månad i feb det var sjukt jobbigt låg o skakade på nätterna som en pundare och drömde om kanelbullar osv men jag gillar ändå utmaningen idet på nåt sätt för jag älskar allt sött hehe.

• Anonym (fri från sug)

Ursäkta att jag varit så frånvarande, mycket som har hänt provat. Men hur går det för er? För mig går det toppen, konstigt nog inget direkt sug efter sötsaker.

• Anonym (fri från sug)
    Anonym (fri från sug) skrev 2014-04-05 17:59:17 följande:
    Ursäkta att jag varit så frånvarande, mycket som har hänt *provat. Men hur går det för er? För mig går det toppen, konstigt nog inget direkt sug efter sötsaker.
    *provat
  • Anonym (fri från sug)
    Anonym (fri från sug) skrev 2014-04-05 17:59:36 följande:
    *provat
    *privat - ska det stå!
Svar på tråden En sockerfri månad från och med idag - vem hakar på?