Mamma11och14 skrev 2014-05-22 21:34:40 följande:
Hej Gäst Tess!
Vi gjorde RUL på Hbg Lasarett i slutet av januari, var då i vecka 18+5. Minns inte vem som gjorde det. Vi ville inte veta könet så vi frågade inte. Vet inte om vi hade fått veta om vi frågat. Har svenskt efternamn men tror inte att det spelar någon roll.
Har en bekant som gjorde ett tillväxtultraljud för ett par veckor sedan och hon fick veta könet, hon har ej svenskt efternamn (när hon var på RUL kunde dom inte med säkerhet säga vilket kön barnet har då bebisen inte låg optimalt för att se, men barnmorskan som utförde ultraljudet försökte).
Dom hade skrivit i HD att dom vill inte säga det längre för att det har hänt att utlänningar gör abort om det är fel kön
jag är svensk och mina föräldrar med, men vi har ärvt utländsk efternamn, har hört att vissa "svenskar" fått veta för nån vecka sedan, så ska bli spännande om dom kommer neka mig eller vi får veta....
Hade missfall för 10mån sedan, så det hade vatt kul att få veta så mycket så möjligt och se fram emot, vad det är för pyre som är där inne,,,