• arneas

Någon med erfarenhet av Robotdammsugare?

Är det någon som har erfarenhet av någon robotdammsugare?
    Hatar att dammsuga (!!!) och har funderat på en robotdammsugare.
    Hade en Romba (tror ja den hette) för ca 8 år sen men den var ingen höjdare.
    Tänkte att många år gått sen dess och att dom blivit bättre, samtidigt som marknaden blivit större.
    De ja framför allt undrar är hur den grejar hundhår och längre tjejhår, som allt för ofta samlas på golvet.
    Den ja hade förut fick problem med just hår då de snurrade in i hjulen, men såg på de nyare att dom kapslat in hjulen bättre och min förhoppning är att problemet är löst.

Någon som har en robotdammsugare och har lite tips och erfarenhet?

• Svar på tråden Någon med erfarenhet av Robotdammsugare?
  • UniqueSnowflake

*bump*
    Jag vill också veta

• arneas
    UniqueSnowflake skrev 2014-04-02 16:50:34 följande:
    *bump*
    Jag vill också veta
    Verkar inte vara någon som vet nåt :(
  • Mrs girl

Jag har en och är nöjd med den. Har två hundar och den säger upp riktigt bra. Vet inte märke på sen men kan kolla när jag kommer hem om du vill. Nackdelen är att den låter mycket.

Nu e våran sötnos här 8/7-09
  • UniqueSnowflake

Jag skulle inte bry mig om den lät. Vad som är viktigt är att den har bra batteritid och att den kan röra sig överallt, men jag har hört att om man har fransiga mattor funkar det inget vidare. Naturligtvis har jag BARA tjocka, fransiga mattor i hemmet...

• Dixie

Vi har en och jag tycker den funkar bra, men inte som enda dammsugare - vi har även en vanlig som jag dammsuger med en gång i vecka, men däremellan får roboten dammsuga!

• Grappa

Den är bra som komplement, men tar bara grus på stora fria ytor, fastnar lätt i trösklar och mattor. Jag köpte en Hoover för typ 2000, den fick näst bäst i test i Råd & Rön. Nöjd, men hade nog förväntat mig mer.

• arneas
    Mrs girl skrev 2014-04-04 12:26:14 följande:
    Jag har en och är nöjd med den. Har två hundar och den säger upp riktigt bra. Vet inte märke på sen men kan kolla när jag kommer hem om du vill. Nackdelen är att den låter mycket.
    Hur funkar den med hundhåren? Samlas de inte tussar under dammsugaren som den sen tappar?
    Hur är den med längre hår?
    Min tidigare erfarenhet var att långt (tex människohår) surras upp i bla hjulen?

Hur lång tid tar de ungefär för den att köra igenom ett hur/lägenhet?
  • arneas
    Dixie skrev 2014-04-05 13:42:47 följande:
    Vi har en och jag tycker den funkar bra, men inte som enda dammsugare - vi har även en vanlig som jag dammsuger med en gång i vecka, men däremellan får roboten dammsuga!
    Har ju tänkt att ha kvar den vanliga dammsugaren också men just för att få bort de värsta hundhåren dagligen skulle en robot vara kanon, om den är bra.
  • Mrs girl

Det funkar kanon med hundarna. Inget som fastnar. Den kör hela våningar medan vi är på jobbet så det är alltid rent och fint när man kommer hem.

• arneas
    Mrs girl skrev 2014-04-06 17:45:30 följande:
    Det funkar kanon med hundarna. Inget som fastnar. Den kör hela våningar medan vi är på jobbet så det är alltid rent och fint när man kommer hem.
    Vad har du för någon? Hur länge har du haft den?
    Hur reagerar djuren när den är igång, speciellt när ni inte är hemma? (svårt att veta kanske)
  • Mrs girl

Den heter Neato xv25. Har haft den i nästan 1 år. Mina hundar bryr sig inte alls om den och har aldrig gjort.

Svar på tråden Någon med erfarenhet av Robotdammsugare?