• bumse2

Tips på bra och mysig restaurang i Stockholm

Tänkte överraska min man till helgen genom att bjuda honom på en bra och trevlig restaurang i Stockholms innerstad så jag tar tacksamt emot tips, (ej asiatisk mat då han är less på det för tillfället)

Emma 020123, Linus 080917
  • Svar på tråden Tips på bra och mysig restaurang i Stockholm
  • E2012smamma
    bumse2 skrev 2014-04-01 08:02:29 följande:

Tänkte överraska min man till helgen genom att bjuda honom på en bra och trevlig restaurang i Stockholms innerstad så jag tar tacksamt emot tips, (ej asiatisk mat då han är less på det för tillfället)

Emma 020123, Linus 080917
    Fondueboden! Om ni gillar fondue :)
  • Duckan

Grill är bra, men svårt att få bord så tätt inpå tror jag. Fondueboden är ett bra förslag. Relativt nyöppnat och mysigt är Café Facile på Luntmakargatan.

• Marie0201
    E2012smamma skrev 2014-04-01 08:48:03 följande:
    Fondueboden! Om ni gillar fondue :)
    Kan bara hålla med!
  • Kattpappa08

Esperia vid Mariatorget om ni vill ha grekiskt.

• Englia

Kan varmt rekommendera Bon Bon på Kungstensgatan. Googla så får du läsa mer :)

De serverar massor med smårätter, allt från sniglar, råbiff, älg och rådjurskött, anka, räkor tillagade på goda sätt, underbara grytor med fisk eller kött, ibland grodlår, halstrad pilgrimsmussla mm.

Man beställer inget från menyn utom drickan, kocken tillagar rätt efter rätt, sen går de runt med en bricka och erbjuder, antingen tackar man ja eller nej och väntar på nästa rätt.

Vi brukar äta ca 8 rätter var a' 55 kr styck. Ett kul och annorlunda sätt att äta.

För varje rätt man tar lägger de en stenkula i en skål på bordet, vid betalningen räknar de kulorna.

Har inte hört någon som varit missnöjd med detta :)

Om ni gillar skaldjur rekommenderas Pontus by the Sea, vid Tullhus 2.

• Mollzor

The Flying Elk i Gamla Stan.

Sjukt god mat, och om din kille är "kött-och-potatis-typen" så kommer han gilla det. Gott och fint.
    Bra öl-och vinlista också.

• Johannajohanna
    Mollzor skrev 2014-04-03 08:31:43 följande:
    The Flying Elk i Gamla Stan.

Sjukt god mat, och om din kille är "kött-och-potatis-typen" så kommer han gilla det. Gott och fint.
    Bra öl-och vinlista också.
    Åh det har jag velat testa länge nu! 
Svar på tråden Tips på bra och mysig restaurang i Stockholm