The bodyshop
Hej
Hört så mycket gott om TBS och tänkt att köpa hem lite.
Vad tycker ni om deras produkter? Några som inte är bra? Butters, ansiktsvård osv
Tänkte få lite tips innan jag handlar då det ju kostar en hel del
Hej
Hört så mycket gott om TBS och tänkt att köpa hem lite.
Vad tycker ni om deras produkter? Några som inte är bra? Butters, ansiktsvård osv
Tänkte få lite tips innan jag handlar då det ju kostar en hel del
De luktar väldigt gott, men jag får utslag överallt där jag använder deras produkter tyvärr.
Gillar deras produkter, även fast jag inte har så många.
De har en "body mist" med doft av mango som är underbar, räcker hur länge som helst. Mild doft som fungerar prima till vardags.
Jag gillar dem, speciellt deras bodybutter och duschtvål. Men det är tydligen inte ovanligt att reagera på dem, tycker jag hör det ofta.
Beställ små förpackningar första gången i alla fall :)
Vad är du ute efter? Vilken doft tycker du om? Hur är din hud? Hur torr är du i ansiktet? Har du några rynkor vid ögonen du vill bli av med? Hur mycket mjällar du? Är du blond eller brunett?
Alltså Body shop har ju så sjukt mycket saker så det är omöjligt att ge en rättvis rekommendation om man inte vet någonting om hur du är, vad du har för preferenser och vad du är ute efter. Smink, återfuktning, duschkräm, schampo, läppbalsam, handsprit, nagelolja?
Deras body butters luktar gott och är dryga, dock alldeles för feta för mig - till och med på vintern.
Deras smink är urdåligt tycker jag. Puder och rough är för torrt, smular sig och är som mjöl i konsistensen. Samt ger mig finnar.
Det enda bra är deras läppenna och läppstift i färgen Clover pink, men den verkar ha utgått efter alla år, upptäckte det förra veckan. Synd, för det var som min läppfärg men i lite starkare, perfekt för en naturlig make-up. Så nu har min enda anledning att handla där försvunnit.
Testade deras bruna kroppsolja med guldskimmer som ska ge lyster, syns ingenting. Bättre att köpa orginalet från Nuxe.
Har ett par body sprays därifrån, en i white musk och en i coconut, de luktar gott men doften är rätt flyktig. De ska jag inte köpa igen när de tagit slut.
Deras vitamin E kräm gör ingenting för min torra hy.
Och deras Hemp hand cream är bara fet, fet, fet, trots bra rekommendationer så förstår jag inte varför folk köper den om och om igen.
Tvålarna är väl helt ok, om man gillar tvålar i duschen, de luktar gott. Deras duschkrämer är helt ok med. Och en bodylotion jag hade var bra. Men finns andra lika bra.
Hade en body scrub från dem som var underbar, stora korn och skön. Men sen hade jag en som hade som frön i sig och den gjorde ingenting.
Maken gillar deras produkter för män, deras rakkräm och ansiktskräm i Macca root.
Men nja, jag handlar inte där längre. Dyrt och håller inte bra kvalitet. Tips, handla när de har rea...för då har de ordentlig rea!
Deras produkter är väldigt starka och icke-organiska. T.ex om man tar deras skrubb i ansiktet så sväller man upp x3. Body butterna luktar jättegott, men de återfuktar inte bra alls. Tycker du ska satsa på något bättre, gärna i no-poo-väg :)
Victorias secret är bättre och billigare. Köp det istället.
Jag har provat TBS många gånger, men jag älskar det bara inte. Det finns annat som är bättre, billigare och luktar godare helt enkelt. Nej, Tummen ner för TBS
Minniemousemommy: Återfuktar VS butters osv?
Minniemousemommy: Värt att prova då, de är ju inte så dyra. Har två body mists och tycker de luktar jättegott men har väldigt torr hud, därav att jag är lite feg att prova nya saker.
Några grejer som jag köper gång på gång från Body Shop:
- Hampahandkrämen. För mig som får torrsprickor är den inte för fet, tvärtom, den går in snabbt i huden och är ordentligt skön.
- Body butter med paranötter (brazil nut). Den doftar underbart, har lagom fet konsistens, återfuktar bra. Använder alltid den efter simning.
- BB-cream. Utan SPF, vilket är en nödvändighet för mig.
Ja. McDonalds har riktigt god mat som gör det mat ska göra - göra mig mätt. Hade det inte varit god mat där hade dom inte varit så stora och det hade aldrig varit folk där, men nu är det gott och många människor älskar deras mat.
Skulle en skönhetsprodukt vara dålig så får det märket dåligt rykte och dåliga reviews på sina produkter vilket leder till att nästan inga köper deras produkter.
IKEAS möbler är också jättebra på det dom ska vara bra på, nämligen ha bra kvaliteprodukter till lågt pris. Dom är gjorda för att ta hem, bygga ihop och sedan användas. Det tycker jag att dom lyckas riktigt bra med.
Det produkterna är gjorda för ska dom klara av, annars får företaget dåligt rykte och jag vill inte köpa deras produkter.
Ja. McDonalds har riktigt god mat som gör det mat ska göra - göra mig mätt. Hade det inte varit god mat där hade dom inte varit så stora och det hade aldrig varit folk där, men nu är det gott och många människor älskar deras mat.
Skulle en skönhetsprodukt vara dålig så får det märket dåligt rykte och dåliga reviews på sina produkter vilket leder till att nästan inga köper deras produkter.
IKEAS möbler är också jättebra på det dom ska vara bra på, nämligen ha bra kvaliteprodukter till lågt pris. Dom är gjorda för att ta hem, bygga ihop och sedan användas. Det tycker jag att dom lyckas riktigt bra med.
Det produkterna är gjorda för ska dom klara av, annars får företaget dåligt rykte och jag vill inte köpa deras produkter.
Ta inte illa upp, men du är inte så gammal va?
Fastän VS skulle ha skitprodukter kommer folk fortsätta köpa dem. Eftersom man köper mycket mer än produkten när man köper något. Man köper en illusion och en livsstil, speciellt när man pratar VS.
McDonalds mat gör dig mätt, i 10min. Maten där upplevs som god för att de har i en massa tillsatser.
IKEA har inte kvalitetsprodukter. Försök få bokhyllan Billy att hålla lika länge som en stringhylla.
Och ja, IKEAS möbler kanske håller i några år, men hur solblekta blir dem tex? Och framförallt: Hur många flyttar tål de?
Älskar VS body mists men butter och krämer tycker jag inte återfuktar alls.
Jag använder shea smöret från body shop som återfuktar extremt bra! Deras duschtvål och scrubs som luktar mango är favoriter. Samt deras läppburkar.
Kan man köpa folks kroppar där? Är den en s.k. bordell?