• Challe77

    Lagar trygg hansa trasig iphone5 eller pengar tillbaka?

    Jag funderar på om jag vågar lämna in min skadade iphone5 (trasig skärm)  till trygg hansa, har extra drulle så betalar bara 500 om det går att laga telefonen. Hon jag pratade med sa att dom oftast brukar gå att laga och att dom då byter ut glaset.


    Det lusta är bara att jag tidigare skickade in en ipad2 till dom som också var lite skadad i kanten på glaset, men den var för mycket skadad enligt deras servicepartner vilket jag tyckte var lite konstigt men inte tänkte så mycket på. Men efter att sökt på internet så är det ungefär samma procedur att byta glaset på iphone och ipads, så det verkar ju lite skumt att dom inte kunde fixa skärmen på ipaden.


    Vill ju inte hamna i läget med iphonen att dom säger att det inte går att laga, blir åldersavdrag och får betala 2500 för att köpa en ny iphone5, någon här som har trygg hansa och som haft en trasig iphone5?


    /Challe

  • Svar på tråden Lagar trygg hansa trasig iphone5 eller pengar tillbaka?
  • Anonym (...)

    Och här har jag gått och trott att Trygg Hansa bara sysslar med försäkringar.
    Tror du att de kan laga min bil, min epilator och min ugn också?

  • aleakim

    Skärmen på min mans iphone 5 gick sönder i somras och vi har trygg hansa. Kostade 1500 att få ut en ny, självrisken går ju inte att komma undan.

    Det vi fick veta var att det inte går att byta skärm på femman. Hade det varit en fyra däremot hade de kunnat det. Apple ändrade tydligen det när femman kom.


    BF: 17 april 2014. Efterlängtade lilla grabb
  • Annastalknapp

    Anledningen till att de inte byter displayen är att det är så enkelt att göra själv och gör du det försvinner garantin. Apple kan se om den är utbytt.

    Vad som händer är att du får skicka in din trasiga lur till Apple, så skickat de dig en utbytesenhet istället.

    Du får ligga ute med pengarna så länge, ca 2400. När du får tillbaks utbytesenheten får du ett kvitto som du ger Trygg-Hansa och då får du mellanskillnaden tillbaks.

  • PappaAlex

    Apple godkände inte min telefon på garantin eftersom jag hade en inbuktning i ramen, så det var "yttre åverkan" och då vart reparationspriset för dyrt. 


    Billigaste mobilreparatören på https://www.comparerepair.se/ byter glas för 389 kr vilket var betydligt rimligare pris än Apple själva ville ha Glad


     

Svar på tråden Lagar trygg hansa trasig iphone5 eller pengar tillbaka?