• MrsFreud

Flicknamn, top 4

Vilket av namnen tycker ni är finast? Vi har olika favoriter här hemma och det börjar bli dags att bestämma sig då vår lilla tjej troligtvis kommer snart. 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Flicknamn, top 4
  • fluu

Röstade på underbara Agnes! Vackert, men med attityd och gångbart på alla sätt. Inget uppenbart smeknamn.
    Gillar också Alice med ungefär samma motivering som ovan minus attityden och kanske smeknamn. Alice känns mindre och sötare på något vis.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Natulcien

Tveklöst Agnes! Ett av mina favoritnamn. Klassiskt, vackert och så har det karaktär.
    Alice och Alicia är ju extremt poppis just nu, men jag tycker de är lite småtråkiga, faktiskt.
    Heylie skulle jag hellre stava Haylie, men det känns lite blekt på nåt vis. Och så tänker jag bara på Eminem.

• Abbe83

Röstade på Agnes men gillar även Alice. 

• MrsFreud

En annan fråga:

Tycker ni att Emilia och Alicia är för lika i och med att de båda slutar på -ia? Vår 3-åring heter nämligen Emilia. 

• fluu
    MrsFreud skrev 2014-04-01 18:52:47 följande:
    En annan fråga:

Tycker ni att Emilia och Alicia är för lika i och med att de båda slutar på -ia? Vår 3-åring heter nämligen Emilia. 
    Nja. Inte så det stör i alla fall tycker jag. Men lite "tvillingnamn" känns det ändå när det är samma ändelse, två  ungefär lika långa namn .
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Natulcien
    En annan fråga:

Ja, lite väl lika, tycker jag. Emilia och Agnes är ju finare ihop. Glad
  • MrsFreud
    Natulcien skrev 2014-04-01 19:19:54 följande:
    Ja, lite väl lika, tycker jag. Emilia och Agnes är ju finare ihop. Glad
    Finns dock en drös med brorsor också. I och med det tror jag nog ändå att Emilia och Alicia funkar, det är ju våra enda döttrar men finns som sagt fler barn i familjen. Dock är nog Alicia det vi för tillfället tycker minst om, men det ändras varje dag.
  • IsDimma

Agnes var det enda jag tyckte om. Men det är å andra sidan fint så det uppväger dom andra grymt fula namnen

Du som kallade dig själv för extasy, hur gick det för dig? Hör av dig!
  • spöke
    En annan fråga:

Ja, lite för lika. Tycker att Emilia passar bäst med Agnes eller Alice.
  • Josephine96

Är väldigt förtjust i Alice. Alicia och Agnes är också helt ok. Heylie ser konstigt ut med den stavningen, föredrar "Haley"

• MrsFreud

Vi har bestämt oss för att plocka bort Alicia från listan.
    Så det står nu mellan Alice, Agnes och Heylie. Ang stavningen på Heylie så har vi inte helt bestämt oss än. Min favoritstavning är generellt sett Hailey, men har spontant stavat det Heylie under graviditeten av någon outgrundlig anledning. Vi får se vilket namn det blir, men lutar åt Heylie. 

Svar på tråden Flicknamn, top 4