• Anonym (Studenttjej)

På vilka kurser kan man träffa killar?

Jag läser på universitetet och går i en klass där det är nästan bara tjejer. Har funderat på att läsa en extra kurs på sidan om nästa termin och hoppas på att hitta någon trevlig kille Frågan är bara vilken kurs jag ska välja.

Lite fördelar vore om det är mest killar på kursen och att det är grupparbeten eller gruppdiskussioner eller något sånt så att man lär känna folk för jag är lite för blyg för att ta kontakt annars.

Någon som har tips? Gärna en kurs med snygga killar men det är inte helt nödvändigt

Det bör vara en grundkurs så att jag kan komma in men jag har en del erfarenhet inom biologi och psykologi ifall det kräv förkunskaper.

• Svar på tråden På vilka kurser kan man träffa killar?
  • Peter37

Det kan du ju träffa vart som helst..det beror nog inte så mkt på kursen utan på dig själv..

• Arcnice

Tja, kurser som har med matematik, naturvetenskap, teknik och datorer/data att göra är det ju oftast mest killar i. Du kan ju pröva något inom dessa ämnen.

Jag hoppas att huvudmålet för dig med att läsa en extra kurs inte är att hitta en kille, det verkar lite dumt om fallet är så.

Annars brukar det ju vara en hel del fester bland studenter med blandade deltagare.

Är själv rätt blyg och introvert av mig så jag förstår om fester kanske inte känns som rätt för dig.

• ManiLund

Studenttjej...hmmm, vad sägs om att ta på dig lite mindre kläder än vanligt när solen börjar lysa (kanske till och lite utmanande) och promenera sakta genom stan. Risken finns att nån försöker ragga upp dig. I alla fall om du pluggar i Lund... :P

• Anonym (Studenttjej)
    Peter37 skrev 2014-04-01 22:52:33 följande:
    Det kan du ju träffa vart som helst..det beror nog inte så mkt på kursen utan på dig själv..
    Mjo men jag rör mig inte i några kretsar som har singelkillar så tänkte att detta var ett bra sätt. Gillar också att lära mig nya saker
    Arcnice skrev 2014-04-01 23:01:20 följande:
    Tja, kurser som har med matematik, naturvetenskap, teknik och datorer/data att göra är det ju oftast mest killar i. Du kan ju pröva något inom dessa ämnen.

Jag hoppas att huvudmålet för dig med att läsa en extra kurs inte är att hitta en kille, det verkar lite dumt om fallet är så.

Annars brukar det ju vara en hel del fester bland studenter med blandade deltagare.

Är själv rätt blyg och introvert av mig så jag förstår om fester kanske inte känns som rätt för dig.
    Men är det grupparbeten på såna kurser? Jag kan absolut tänka mig tex matte men tänker att man bara sitter för sig själv och räknar då :-P Men jag kan ju ha fel förstås... någon som läst matte här som vet?

Mja, huvudmålet är väl att exponera mig för nya människor. Vill helst hitta en pojkvän men får jag nya killkompisar så är det ju bra det med för det kan ju på sikt leda till att jag träffar någon, plus att jag gillar att lära mig nya saker.

Teknik har jag ingen koll på, vad lär man sig då? Data gillar jag inte :-P

Jag har bara varit på fester för klassen och för flera klasser inom samma program som jag läser och det är typ uteslutande tjejer. Vågar inte gå själv på andra fester, det är jag för blyg för.

• Anonym (Studenttjej)
    Peter37 skrev 2014-04-01 23:03:07 följande:
    Om du inte varit anonym här,kanske du fått ngt napp
    Mjo men jag vill helst träffa någon på riktigt och lära känna varandra där, känns lite skrämmande att träffa någon från internet.
    ManiLund skrev 2014-04-01 23:06:20 följande:
    Studenttjej...hmmm, vad sägs om att ta på dig lite mindre kläder än vanligt när solen börjar lysa (kanske till och lite utmanande) och promenera sakta genom stan. Risken finns att nån försöker ragga upp dig. I alla fall om du pluggar i Lund... :P

Haha det fungerar tyvärr inte, tror att jag ser för blyg ut trots utmanande kläder om jag skulle ha det :-P Bor längre norrut än Lund också så här är det för kallt ännu. Vinterjacka som gällde idag!
  • ManiLund

Kombinationen blyg + utmanande klädsen har ju en alldeles egen charm.

Engagera dig i nation?

Gå en drejkurs eller skaffa nån annan hobby.

Börja gå på gym.

• Schna

Hoppa in på en kurs i en färdig klass om det går, så kan du glida med i deras "färdiga" gemenskap. Ta en marig kurs i programmering, på min skola brukar det bli en del studieträffar tillsammans på kvällar och helger. Nya knölas in med värme, särskilt de smarta

It takes a fool to remain sane
  • Orcha
    Peter37 skrev 2014-04-01 23:03:07 följande:
    Om du inte varit anonym här,kanske du fått ngt napp
    Du överraskar inte direkt.
    Nånstans.
    Allt har en mening och korven den har två. Eller är det ändor? Jo ändor menar jag nog.
Svar på tråden På vilka kurser kan man träffa killar?