• Äldre 2 Apr 08:16
    1279 visningar
    1 svar
    1
    1279

    Pappan vill inte vara delaktig

    Hej, Är det någon som har liknande problem och kan komma med idéer? Vår älsta son är 3år och yngsta 5månader. P.ga. Att pappan bodde i ett annat öand då den äldsta sonen Föddes så såg dom varandra först när han var 5månafer gammal. Då var han mucket social och kom bra överens Med alla människor. Vi kunde lämna honom med farmor ensam en stund och när han var c."10 månader började jag jobba och han stannade ensam med pappa. Nu har vi en ny bebis på 5månader. Vi har aldrig haft barnvakt lch jag får 1.5 timme/vecka för mig själv eftersom pappan inte tycker att han klarar av mer än det. Han är rädd för att babyn skall gråta, men alla barn gråter ju ibland. Babyn tar inte nappen så det är lite svårare att trösta honom men det har aldrig endå varit ett problem. Nu har babyn kommit in i den perioden att han ör skygg för främlingar, inklusive pappan fadt dom ses varje kväll. Orsaken är (tror jag) att han inte håller i honom tillräckligt. Babyn sitter i pappans famn ca 5minuter per dag då jag förbereder oss att gå och sova. Vad kan jag göra för att få pappan mer intreserad och inte så rädd och skälv försöka ta initiativ för att umgås med babyn?

  • Svar på tråden Pappan vill inte vara delaktig
  • Äldre 2 Apr 08:59
    #1

    Sluta fjoska med pappan.. herregud, han är en föräldrer, dags att växa upp!

    Lämna pappan ensam med barnet över dagen så kommer pappan upptäcka att han klarar mer än vad han trodde.

Svar på tråden Pappan vill inte vara delaktig