• smurfan74

Män med dåligt "game"

Jag antar att ni alla vet vad "game" (ung. "könsspel" eller "raggning") är, annars diskutera saken med närmaste 20-åriga man. I princip handlar det om vett- och etikett-böcker i relationsskapande som ska leda fram till relationer och sex mellan könen. På senare tid en teknik som män med bristande social kompetens lär sig genom att läsa böcker.

Så: exempel på dåligt "game"?

Här är min upplevelse, från nattklubb: en average snygg man kommer fram och är lite glättigt social (okej...) och sedan säger han plötsligt "du har nåt mellan tänderna". Först blir jag förvirrad och sen inser jag ganska snabbt att detta är en s.k. "neg", ett av de mest billiga game-tricken. Och jag bara "du försöker negga mig din jävel", rött ansikte och han ursäktar sig och försvinner. En riktig man hade skrattat åt det och sagt "ja", det hade jag accepterat. Men att lära sig fulknep utan att våga stå för dem uppskattas INTE.

• Svar på tråden Män med dåligt "game"
  • Anonym (pinsamt)

Haha.. Vad pinsamt. Som kille skulle jag aldrig hålla på och fjönsa mig så. Men jag vet inte vad som är mest pinsamt, att vissa killar håller på sådär eller att det ofta funkar. Vad tycker ni?

• Anonym (1)

Haha, ja vissa borde helt klart lyssna mer på de som säger "var dig själv"...

• Anonym (Urban)

Jag frågar alltid: "-Vill damen dansa eller ska vi hångla först."

• Anonym (Ahem)

Hade inte pua-knepen funkat hade inte killar hållt på med dem. Men det gör de i tillräcklig grad för att det ska ge utdelning.  

Det finns långt grövre sätt att dissa en kvinna på, som sjukt nog gör dem intresserade, men det är inget man kan använda i början. Det har hänt mig några gånger att kvinnor som jag gjort slut med, eller som har gjort slut med mig, blivit så stressade av att jag skaffa en ny att de börjat höra av sig om en massa oväsentligheter bara för att få träffas. Två gånger har det hänt mig att exen har haft sex med mig trots att de har vetat att jag påbörjat ett annat förhållande.  Inte något speciellt charmerande beteende. Hade jag varit mer beräknande hade jag kunnat utnyttja det men jag ville inte.

• Julia1245
    Anonym (Ahem) skrev 2014-06-09 11:25:43 följande:
    Hade inte pua-knepen funkat hade inte killar hållt på med dem. Men det gör de i tillräcklig grad för att det ska ge utdelning.   Det finns långt grövre sätt att dissa en kvinna på, som sjukt nog gör dem intresserade, men det är inget man kan använda i början. Det har hänt mig några gånger att kvinnor som jag gjort slut med, eller som har gjort slut med mig, blivit så stressade av att jag skaffa en ny att de börjat höra av sig om en massa oväsentligheter bara för att få träffas. Två gånger har det hänt mig att exen har haft sex med mig trots att de har vetat att jag påbörjat ett annat förhållande.  Inte något speciellt charmerande beteende. Hade jag varit mer beräknande hade jag kunnat utnyttja det men jag ville inte.

Hahhaa, men din otrohet är ett s.k charmerande beteende?
  • Anonym (man)

Låter som om du sett alldeles för många billiga amerikanska b-serier som trasslat till dina värderingar.
    Att se på relationer mellan människor som något jäkla spel (game) är enligt mig sjukt ytligt och omoget och speglar en osund syn på relationer mellan människor.

• Anonym (man)
    Anonym (Ahem) skrev 2014-06-09 11:25:43 följande:

Hade inte pua-knepen funkat hade inte killar hållt på med dem. Men det gör de i tillräcklig grad för att det ska ge utdelning.  

Det finns långt grövre sätt att dissa en kvinna på, som sjukt nog gör dem intresserade, men det är inget man kan använda i början. Det har hänt mig några gånger att kvinnor som jag gjort slut med, eller som har gjort slut med mig, blivit så stressade av att jag skaffa en ny att de börjat höra av sig om en massa oväsentligheter bara för att få träffas. Två gånger har det hänt mig att exen har haft sex med mig trots att de har vetat att jag påbörjat ett annat förhållande.  Inte något speciellt charmerande beteende. Hade jag varit mer beräknande hade jag kunnat utnyttja det men jag ville inte.

Din brist på självinsikt är nästan skrattretande
  • Anonym (Ahem)

På vilket sätt har jag varit otrogen? Förhållandena var över, på mitt eller på hennes bevåg. När kvinnorna upptäcker att det finns nån annan där, då blir man plötsligt högintressant för dem igen.

• nyans

Problemet med "The Game" och liknande självhjälpsböcker, är väl att vissa tolkar det som står där bokstavligt och försöker tillämpa tipsen bokstavligt, utan rätt attityd eller känsla bakom. En "neg" måste kännas ÄKTA för att fungera, killen måste kunna hantera om tjejen "avslöjar" honom (som du gjorde) eller reagerar på ett sätt som han inte hade förväntat sig.

De som inte kan det, är rökta.

The Game kan vara ett sätt att lära sig förstå hur raggningsspel mm ofta fungerar, men det funkar inte för alla.

• nyans

Man behöver inte vara ett socialt proffs för att attrahera det motsatta könet. Men har man svårt att "läsa av" andra eller fixa socialt samspel generellt, hjälper inget "game" i världen.

Och är man duktig på den biten samt uppfattas som charmig och attraktiv, behöver man inte The Game.

Det är alla däremellan, som kanske varken uppfattas som särskilt attraktiva eller socialt begåvade, men som inte är helt "lost" samt har kapacitet att öva upp sin sociala förmåga och människokännedom, som The Game och liknande kan hjälpa.

• Anonym (Tjippen)
    Anonym (pinsamt) skrev 2014-04-02 10:45:46 följande:
    Haha.. Vad pinsamt. Som kille skulle jag aldrig hålla på och fjönsa mig så. Men jag vet inte vad som är mest pinsamt, att vissa killar håller på sådär eller att det ofta funkar. Vad tycker ni?
    Det har aldrig funkat på mig. Jag gillar killar som inte "fjönsar"!
  • Anonym (altruisten)
    Anonym (Ahem) skrev 2014-06-09 12:07:40 följande:

På vilket sätt har jag varit otrogen? Förhållandena var över, på mitt eller på hennes bevåg. När kvinnorna upptäcker att det finns nån annan där, då blir man plötsligt högintressant för dem igen.

Tja, det fanns någon annan där när du hade sex med exen.

Du var alltså inte otrogen mot exen, utan mot de nya kvinnorna.
  • Anonym (Kille)

Vad innebär dåligt game? Jag har aldrig attraherat en kvinna, har jag dåligt "game" då??

Svar på tråden Män med dåligt "game"