• Linda 182

Blodbröd/paltbröd

Hej! Jag tål inte järntabletter och ska istället börja äta blodbröd (hernö blodbröd). Det står att man måste koka det, och jag testade det men klarade inte av det, degig vidrig konsistens. Nu till min dumma fråga , det är alltså som tunnbröd i princip, går det att äta utan att koka?

• Svar på tråden Blodbröd/paltbröd
  • kakabus

Det går utmärkt att äta som hårdbröd! jättevanligt bland de äldre i befolkningen och på vårt dagis älskar barnen det!

Hur åt du det kokt? jag älskar nämligen paltbröd som man kokar med lite salt och sirap, till det béchamelsås lite sötad med sirap och stekt fläsk!

• Linda 182
    kakabus skrev 2014-04-02 13:10:34 följande:
    Det går utmärkt att äta som hårdbröd! jättevanligt bland de äldre i befolkningen och på vårt dagis älskar barnen det!

Hur åt du det kokt? jag älskar nämligen paltbröd som man kokar med lite salt och sirap, till det béchamelsås lite sötad med sirap och stekt fläsk!
    Åh, vad bra! Då ska jag testa det istället :)

Jag åt det med lingonsylt, blä. Jag ska testa som du gör! Lät betydligt godare :)
  • Eva J

Jag brukar äta med keso, avokado och andra godsaker. En riktig hälsobomb med järn och mycket protein! 

Svar på tråden Blodbröd/paltbröd