-
Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
-
Svar på tråden Hur länge räcker en flaska tabasco hos dig?
-
Har aldrig nånsin haft en sån flaska hemma....
Vad använder man det till egentligen?
-
Tre månader i snitt skulle jag tippa på. Använder det till pannbiffar, köttfärssås, chili con carne, köttbullar, osv.
-
La Lola skrev 2014-04-02 12:35:39 följande:Har aldrig nånsin haft en sån flaska hemma....
Vad använder man det till egentligen?Vad använder man inte den till?!
Man har den som sås till ägg och bacon, eller ägg rent generellt. Man har den i och på köttfärsås, lasagne, tacos, soppor, såser, grytor. Man kan göra marinad av den, eller ha den som grillsås till köttfärs.
Man kan ha den till allt! -
Ok...Flaskpostaren skrev 2014-04-02 12:38:45 följande:
Vad använder man inte den till?!
Man har den som sås till ägg och bacon, eller ägg rent generellt. Man har den i och på köttfärsås, lasagne, tacos, soppor, såser, grytor. Man kan göra marinad av den, eller ha den som grillsås till köttfärs.
Man kan ha den till allt!
Tycker den känns rätt onödig för min matlagning... -
Då sysslar du med dålig matlagning!La Lola skrev 2014-04-02 12:41:30 följande:Ok...
Tycker den känns rätt onödig för min matlagning... -
Varför antar du det?Flaskpostaren skrev 2014-04-02 12:43:34 följande:Då sysslar du med dålig matlagning!
-
Har inte ens någon hemma. Jag måste inte krydda sönder allting med en sån krydda, maten smakar jättebra så jag måste inte dölja den med tabasco
-
För att den inte har tabasco i sigLa Lola skrev 2014-04-02 12:44:03 följande:Varför antar du det?
-
Krydda sönder? Tabasco tar fram alla bra smaker, den döljer inga smaker. Ungefär som att säga att en konstnär inte bör använda gul färg eftersom den stör de andra färgernaKoppkaka skrev 2014-04-02 12:45:11 följande:Har inte ens någon hemma. Jag måste inte krydda sönder allting med en sån krydda, maten smakar jättebra så jag måste inte dölja den med tabasco
-
Du skulle bli förvånad av hur många maträtter som verkligen höjs flera snäpp med hjälp av tabasco. Jag använder alltid dyra ekologiska råvaror och min köttfärs är god redan innan tabascon åker i, men med är den to die for!Koppkaka skrev 2014-04-02 12:45:11 följande:Har inte ens någon hemma. Jag måste inte krydda sönder allting med en sån krydda, maten smakar jättebra så jag måste inte dölja den med tabasco