• Mimmi2004

Uslag på kroppne. Loppor/vägglöss??

Hej! Jag har börjat få utslag på kroppen som ser ut som myggbett. De kommer när jag ligger på soffan eller i sängen. Jag har kollat under madrassen och soffan, överallt runt sängen men jag hittar inget. Har läst att om man har vägglöss så kan man hitta blod eller spillning på madrassen.

Jag har sett små svarta djur som flyger runt ibland i mitt rum. Kan  det vara orsaken? Någon som vet vad det är?
    Nu fick jag 4-5 bett på rygg på armar. Och de kliar precis som myggbett. Ska jag ringa anticimex?

• Svar på tråden Uslag på kroppne. Loppor/vägglöss??
  • Flaskpostaren

Vägglöss är väl extremt skygga? De kommer väl i princip bara fram när man sover, eller har legat extremt still en längre tid.

• Nenne666

Hur som helst så har du djur hemma. Tveka inte, utan RING! Hoppas verkligen att det inte är vägglöss ...

• JuliaBerglund

Om du läser på Anticimex hemsida så härjar det fågelloppor nu, är drabbade själva då hundarna fått det med sig in när de nosat runt fågelholkar som varit fulla av dem. //Julia

• Litet My

Ring Anticimex, finns både loppor som följer med tex husdjur in, även fågeloppor som kan gå på människor samt små flugor som kan bitas.

• oraklet från delphi

Kanske skabb?

• oraklet från delphi

Googla bilder på vägglöss bett och skabb bett

• PrinsessanLeia

Var någonstans på kroppen sitter betten och hur sitter de? Dvs i rad, spritt osv. Får du betyen när du sover eller även när du sitter i soffan? Prova att sätta dubbelhäftande tejp på sängben och soffben,(kolla tejpen sen efter djur) vänd upp sängen om du har resårmadrass och kolla efter svarta prickar. Har du varit utomlands nyligen eller bott på hotell/vandrarhem?

• Mimmi2004
    JuliaBerglund skrev 2014-04-16 14:41:28 följande:
    Om du läser på Anticimex hemsida så härjar det fågelloppor nu, är drabbade själva då hundarna fått det med sig in när de nosat runt fågelholkar som varit fulla av dem. //Julia
    Jag läste det, hur har du gjort? Har du hittat djuren på dig eller hundarna?
  • MachoCulture

Vilka djur flyter o biter utan att man märker det när man sover förutom myggor o knott

• PrinsessanLeia

Loppor har jag råkat ut för, klättrar upp i sängen utan problem

MachoCulture skrev 2014-05-04 16:27:13 följande:
    Vilka djur flyter o biter utan att man märker det när man sover förutom myggor o knott

Svar på tråden Uslag på kroppne. Loppor/vägglöss??