• SweetJune

    Tips på bra böcker - doppresent

    Hej,

    Ska snart på dop och vill gärna ge böcker i doppresent. Gärna några som man kan använda när de är små.
    Har ni några förslag? har hört att barnkammarböckerna är bra, men vilka?

    Tack för hjälpen Glad

  • Svar på tråden Tips på bra böcker - doppresent
  • Anna74a

    Den bok som har blivit succé här hemma är knacka på av Anna-Clara tidholm.

    Tror man inte när man ser den men den är magisk.

    Min skattkammare har en silvrig box med de mest populära barnsångerna.

    Det är fina bilder, noter, ackord och så en cd skiva.

    Perfekt till dop.

  • Ginny

    Det finns samlade verk med t.ex. Elsa Beskows sagor, "Elsa Beskows sagoskatt". Bara att gå in i närmaste bokhandel och kika runt lite, eller kolla Adlibris. När min dotter döptes fick hon ett bokpaket av en vän till mig med böcker som passade olika åldrar. Det var en pek, en bilderbok med Kajsa Kavat, Barnkammarboken med godnattvisor och Tomtebobarnen.
    Håller med Anna74a om Knacka på, den är ofta omtyckt av barn.
    Hade du någon bok som favorit när du var liten kanske du kan få tag i samma och ge som present? Jag tycker inte att det måste vara en bebisbok när det gäller doppresent, det kan lika gärna vara något som sparas några år.

  • SweetJune
    Ginny skrev 2014-04-11 12:01:41 följande:
    Det finns samlade verk med t.ex. Elsa Beskows sagor, "Elsa Beskows sagoskatt". Bara att gå in i närmaste bokhandel och kika runt lite, eller kolla Adlibris. När min dotter döptes fick hon ett bokpaket av en vän till mig med böcker som passade olika åldrar. Det var en pek, en bilderbok med Kajsa Kavat, Barnkammarboken med godnattvisor och Tomtebobarnen.
    Håller med Anna74a om Knacka på, den är ofta omtyckt av barn.
    Hade du någon bok som favorit när du var liten kanske du kan få tag i samma och ge som present? Jag tycker inte att det måste vara en bebisbok när det gäller doppresent, det kan lika gärna vara något som sparas några år.
    Tack Ginny, för superbra tips! ska absolut kolla upp det Glad
  • Duckan

    Jag har ofta gett bort (ibland som dop ibland som present) en av mina favoritböcker, Allra käraste syster.
    Tyckte även mycket om Olles Skidfärd och Putte i blåbärsskogen.

Svar på tråden Tips på bra böcker - doppresent