• Maddi

Se våldsam/skräckfilm med 1 åring

Jag vet en som har kollat på våldsfilmer och skräckfilmer med sitt barn som är runt 1 år. Hon säger att hon ska sluta med det när barnet är 18 månader och då förstår hon varför man inte längre kan kolla på sånna filmer när barnet är med. Men nu menar hon att barnet ändå inte förstår deär med blod och sånt. Jag själv tycker de är helt idiotiskt att göra de och skulle själv aldrig ens kunna tänka tanken. Hur ska jag försöka övertala henne att sluta med det? Behöver verkligen hjälp med detta !

• Svar på tråden Se våldsam/skräckfilm med 1 åring
  • Maddi
    LinneaJosie skrev 2014-04-02 18:34:31 följande:
    Ettåringar bör väl inte direkt kolla på film/tv öht.

Jag måste nog ha starkare argument än så
  • LinneaJosie

Jag har ingen ettåring än, och vet inte om just våldsfilmer skulle vara sämre för små barn än annat, så då kan jag nog inte hjälpa dig.

• Maryam88

En ettåring kommer inte uppfatta en skräckfilm som obehaglig på samma sätt som ett stort barn eller vuxen. Barnet har inte tillräckligt med erfarenhet att koppla att de skulle vara farligt eller skrämmande. Däremot är de ju kanske inte bra för man vet aldrig när barn och vad barn börjar minnas. De kan vara jobbigt att som större komma ihåg scener ur en skräckfilm med kanske inte förstå att de var just film.

Svar på tråden Se våldsam/skräckfilm med 1 åring