• Anonym (Kaffedraken)

    8 månaders bebis,tårar,snor jävla pollen! Någon mer bebis-mamma som har barn som inte tål pollen

    Blir så jävla förbannad för att folk säger att bebisar inte får allergie av pollen........
    Nu är de så att min bebis har fått POLLEN allergie...

    Har frågat här förut, men NEJ BEBISAR KAN INTE FÅ DE!

  • Svar på tråden 8 månaders bebis,tårar,snor jävla pollen! Någon mer bebis-mamma som har barn som inte tål pollen
  • Anonym (Kaffedraken)

    Hej! Innan man kan konstatera allergi mot pollen så visar sig symtom som kan hålla på lång tid innan test visar allergi. Pollen finns i luften som man andas in och en del får reaktioner tidigt. Att ha en konstaterad pollenallergi vid 8 månaders ålder har jag inte hört talas om men det betyder inte att ditt barn inte har symtom som eventuellt kan härledas till pollen.
    Håll alltså barnet borta från blommande träd och växter och se till att byta kläder och tvätta av barnet när ni kommer in. Vistas hellre på öppna platser och nära vatten än i trädgård och skog. Utevistelse morgon och kväll är bäst eftersom det är mindre pollen i luften då.
    Sen tycker jag du ska ta kontakt med läkare för bedömning av symtomen barnet har.
    vänliga hälsningar Anitha

Svar på tråden 8 månaders bebis,tårar,snor jävla pollen! Någon mer bebis-mamma som har barn som inte tål pollen