• VPV

    Kontakta en "blind date"?

    Det är såhär att en vän till mig vill att jag ska gå på en blind date med en tjejkompis till henne och jag tänkte visst varför inte liksom. Jag är väldigt självsäker som person och jag är inte den som är rädd för att kontakta en tjej. Men nu har det gått från "blind date" till att jag har fått tjejens telefon nr och jag ska nu kontakta henne från ingenstans och typ säga "hej du känner mig inte alls och en vän ville att vi skulle träffas, vill du gå ut med mig?" Alltså wtf liksom, det där är ju inte rätt tillväga. Vad ska man skriva till henne, vet ju inte ens vart jag ska börja.. Tjejen vet ju inte ens vem jag är!?!?! HJÄLP SNÄLLA


  • Svar på tråden Kontakta en "blind date"?
  • beam82

    Är tjejen i fråga inte informerad om att hon blir ihopparad med dig alltså? Då kan det bli fel, jag har suttit i tjejens sits. Det blev fel och lite jobbigt. Hade kunnat bli mycket bättre med lite förvarning. Tala om för din kompis att hon måste prata med tjejen och få ett okej från henne om saken så hon inte behöver bli alltför överraskad när du ringer.

    Hoppas att det går bra!

  • VPV

    Jag vet inte om hon har sagt något till "blind dagen".. När jag frågar så får jag svar som "gör det bara, bjud ut henne" hur ska man ta det som ett svar.. Funderar på att skriva till henne på fb lite försiktigt sådär istället för på telefon direkt. Det är kanske lite bättre

  • Nitor
    VPV skrev 2014-04-02 21:27:32 följande:
    Jag vet inte om hon har sagt något till "blind dagen".. När jag frågar så får jag svar som "gör det bara, bjud ut henne" hur ska man ta det som ett svar.. Funderar på att skriva till henne på fb lite försiktigt sådär istället för på telefon direkt. Det är kanske lite bättre
    Kräv ett svar från kompisen. Klart att du ska få veta vad dejten vet om situationen. Du vill väl ha så bra förutsättningar som möjligt?
Svar på tråden Kontakta en "blind date"?