• Akua

    Simkort till Ipad Air????

    Jag har en Ipad Air och gick idag för att fixa ett nano-simkort. Men nu när jag är hemma, av fan det finns ju inget ställe att stoppa in det på?!?! Någon som kan tala om för mig vad detta innebär...haha. Jag skaffade ju simkortet för att kunna använda min mobilsurf på den när inte jag har tillgång till annat internet.

  • Svar på tråden Simkort till Ipad Air????
  • Lindsey Egot the only one

    En Air är just en iPad som enbart går att använda med trådlöst nätverk.

  • 6 Små Älsklingar

    Det kosta extra om man ska ha en ipad med simkort, jag har inte det på min. Vet du inte vad du köpte? För de allra flesta så behövs det inte, har man bara en mobil med internet så kan man låna internet från den.

  • Akua
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-04-02 20:35:16 följande:
    En Air är just en iPad som enbart går att använda med trådlöst nätverk.

    Ja men med simkort är det ju också trådlöst...
  • Akua
    6 Små Älsklingar skrev 2014-04-02 20:35:25 följande:
    Det kosta extra om man ska ha en ipad med simkort, jag har inte det på min. Vet du inte vad du köpte? För de allra flesta så behövs det inte, har man bara en mobil med internet så kan man låna internet från den.

    Jo men jag skulle vilja undvika att behöva låna av min telefon. Alltså jag har ju en ipad air men jag har inte tänkt på simkort förrän nu. Jag köpte den inte själv.
  • 6 Små Älsklingar

    Är man ute med ipaden så finns det ofta nätverk att låna och hemma har väl dom flesta trådlöst nätverk. Jag tror säkert att du kommer klara dig utan :)

  • ungmamma16

    Men iPad Air har så att man ska kunna sätta i sim-kort. Jag har, och om du kollar längst ner på höger sida så ser du att där kan du ta in sim kortet.

  • 6 Små Älsklingar
    ungmamma16 skrev 2014-04-02 20:45:30 följande:
    Men iPad Air har så att man ska kunna sätta i sim-kort. Jag har, och om du kollar längst ner på höger sida så ser du att där kan du ta in sim kortet.

    Nä min har inte det.
  • erajka

    Alla ipad air kan man inte ha simkort i, våran går men min mamma kan inte. Beror helt på vad man köpt för "sort"


    Tuva
  • Akua
    erajka skrev 2014-04-02 20:50:10 följande:
    Alla ipad air kan man inte ha simkort i, våran går men min mamma kan inte. Beror helt på vad man köpt för "sort"
    Tuva <3 Vårat underverk <3 111221

    Jaha ok. För det finns inget ställe att stoppa in det på. Jag har letat som en galning. Men så konstigt att det inte går att ha simkort i alla ipad air!!! Helknäppt!!!
  • Ellaria
    Akua skrev 2014-04-02 20:58:59 följande:

    Jaha ok. För det finns inget ställe att stoppa in det på. Jag har letat som en galning. Men så konstigt att det inte går att ha simkort i alla ipad air!!! Helknäppt!!!

    Det är inte alls konstigt. Antingen köper du en med Wi-Fi ("trådlöst nätverk), en sån som du köpt, eller så betalar du extra för en version som dessutom stöder 3G.


    You know nothing, Jon Snow
  • Akua
    Ellaria skrev 2014-04-02 21:05:16 följande:
    Det är inte alls konstigt. Antingen köper du en med Wi-Fi ("trådlöst nätverk), en sån som du köpt, eller så betalar du extra för en version som dessutom stöder 3G.
    You know nothing, Jon Snow

    Aha nu börjar jag fatta haha. Det finns två sorters ipad air. Om jag åker tåg så kan det ju vara sisådär med offentliga nätverk...då finns bara alternativet att jag kopplar ihop den med min mobil och lånar internett? Annars kan jag inte komma ut på nätet via enbart ipaden?
  • Lindsey Egot the only one
    Akua skrev 2014-04-02 21:20:12 följande:

    Aha nu börjar jag fatta haha. Det finns två sorters ipad air. Om jag åker tåg så kan det ju vara sisådär med offentliga nätverk...då finns bara alternativet att jag kopplar ihop den med min mobil och lånar internett? Annars kan jag inte komma ut på nätet via enbart ipaden?
    Att åka tåg är det bästa sättet att få tillgång till det bästa nätverket då mobilmasterna är utsatta efter just järnvägen. Så har tåget wi-fi ska du kunna surfa utan problem
  • inze

    Här kan du se var man ska sätta in det, så kan du ju enkelt se om du har någon plats för ett.


    ">

  • Akua
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-04-02 22:20:47 följande:
    Att åka tåg är det bästa sättet att få tillgång till det bästa nätverket då mobilmasterna är utsatta efter just järnvägen. Så har tåget wi-fi ska du kunna surfa utan problem

    ja det kan man ju tro men jag har nämligen provat det en gång och då gick det inte alls. Försökte tå parkoppla med mobilen och låna dess internet men det var segt det med trots att mobilen hade ok surf när jag enbart använde den. 


    Kanske är lite olika beroende på viken järnväg man åker...jag åkte från norrland hit, ganska länge, då man verkligen vill ha internetansluten ipad hehe.

  • Ellaria
    Akua skrev 2014-04-02 21:20:12 följande:

    Aha nu börjar jag fatta haha. Det finns två sorters ipad air. Om jag åker tåg så kan det ju vara sisådär med offentliga nätverk...då finns bara alternativet att jag kopplar ihop den med min mobil och lånar internett? Annars kan jag inte komma ut på nätet via enbart ipaden?
    Ja, du kan dela det mobila nätverket på din mobil med ipaden, men personligen tycker jag väl det är lättare att bara använda mobilen isåfall.
    You know nothing, Jon Snow
  • Fia 28
    Akua skrev 2014-04-02 20:58:59 följande:

    Jaha ok. För det finns inget ställe att stoppa in det på. Jag har letat som en galning. Men så konstigt att det inte går att ha simkort i alla ipad air!!! Helknäppt!!!
    Det är inte alls konstigt. Orsaken till varför det finns plattor utan simkort är att de som inte har något behov av att surfa via 3G inte ska behöva betala typ 1000kr extra för den funktionen.
Svar på tråden Simkort till Ipad Air????