• Magnolia10

    Frågor om Pergotime!

    Hej! Jag har precis ätit min första kur Pergotime, tog sista tabletten i måndags. Nu undrar jag om det är normalt att man inte har en endaste känning, vare sig under eller efter behandling? Förväntade mig att jag skulle känna av äggstockarna men känner INGENTING! Är nu rädd att de inte fungerar... Någon som vill dela sina erfarenheter?


  • Svar på tråden Frågor om Pergotime!
  • Jag är bara jag

    Det är vanligt att få äl ganska sent med Pergo så att du inget känner än är inget konstigt. Dessutom känner inte alla nåt,man kan ha äl ändå. Du ska väl ta ältest eller göra VUL så du vet om/när äl infaller hur som helst.

  • Magnolia10

    Tack för svar!! :)

    Man googlar nog lite för mycket ibland, men har då fått intrycket att alla direkt börjar känna av att det händer nåt i äggstockarna. Så när man inte känner nåt så blir man ju lite orolig. Vill ju så gärna att detta ska fungera! :)

    Ska på VUL på måndag för att kolla läget, men det känns som en evighet dit ;)

  • LinaQ

    Jag har ingen VUL inbokad trots att jag snart börjar min kur med pergo.. Känns lite osäkert att inte ha någon uppföljning!

  • Orkide

    LinaQ: Du kan ju ringa o be o få ett VUL.
    När jag blev gravid på min andra dos pergo så gjordes inget vul då jag inte hade tid. Drömde om att jag skulle få tio barn men där inne var bara en

  • LinaQ

    Orkidé: Jag pratade med läkaren men hon hade aaaaaldrig hört talas om att man kunde bli överstimulerad eller få för många ägg, så hon såg ingen anledning att hjälpa till med VUL. Jag har inte så många andra läkare jag kan fråga eftersom jag är 40+...

  • Orkide

    Min BM sa också att det är svårt att bli överstimulerad på de doser vi använder i Sverige. Har du koll nu med ÄL test så du inte missar ÄL eftersom du inte gör VUL?

  • LadyGrace

    Men du blev väl kollad innan de skrev ut?

    Jag blev gravid på andra försöket. Väntar tvillingar och det är nog delvis tack vare pergotime. Innan jag började hade jag massor av mogna ägg men inget som ville lossna så att säga ;).

    Sen som sagt så använder man ju ägglossnings test för att se om man får ägglossning. Jag kände ingenting.

  • LinaQ

    Orkidé: Jag blev kollad i november, men skulle vänta tills i vår innan jag skulle börja med Pergo.. Det känns sådär..

  • I have a kid
    LinaQ skrev 2014-04-12 23:31:51 följande:
    Orkidé: Jag pratade med läkaren men hon hade aaaaaldrig hört talas om att man kunde bli överstimulerad eller få för många ägg, så hon såg ingen anledning att hjälpa till med VUL. Jag har inte så många andra läkare jag kan fråga eftersom jag är 40+...
    Jag fick  2 lika stora ägg  på min första kur pergotime :) SÅ JO du kan få fler än 1
  • I have a kid
    I have a kid skrev 2014-05-13 22:36:10 följande:
    Jag fick  2 lika stora ägg  på min första kur pergotime :) SÅ JO du kan få fler än 1
    OCH båda lossnade
Svar på tråden Frågor om Pergotime!