• Sossatina

    Göteborgare som gör behandlingar utomlands - var gör ni era ultraljud?

    Hej!

    Vi gör IVF:er i London, och hittills har Dr Anders Barth på Södra vägen hjälpt oss med ultraljudsundersökningar inför behandlingarna, för att mäta livmoderslemhinnan och på så sätt avgöra när det är dags för embryotransplantation. Nu ska jag ha mens kring den 15e april, och det är då dags att börja med ultraljudsundersökningar ungefär varannan/var tredje dag, men precis i samma veva är det påsk, och min gynekolog tar ledigt i två veckor! Skräcken är att det sammanfaller så att han inte kan hjälpa mig med någon ultraljudsundersökning, som alltså är nödvändig för att kunna genomföra IVF:en. Vi sökte med ljus o lykta efter en gynekolog som hjälpte till med detta innan vår första IVF, och de enda vi hittade var Carlanderska som tar hutlösa 2500 för varje ultraljudsundersökning, och Dr Barth som tar ynka 300.

    Nu undrar jag om ni har några tips på gynekologer i Göteborg som hjälper till med ultraljudsundersökningar även för de patienter som får behandlingar utomlands.

    Alla tips mottages tacksamt!

    // Styrka

  • Svar på tråden Göteborgare som gör behandlingar utomlands - var gör ni era ultraljud?
  • Sossatina

    Tack, Barnmorskegruppen ska vi genast ringa! men har för mig att de tar 8000 kr i inskrivningsavgift? Men, men, kan alltid ringa o fråga. Jag har redan ringt runt till varenda en, det gjorde vi innan vi hittade Dr Barth, men han var den enda som ville hjälpa till som jag minns det.
    Gör du också behandlingar utomlands, Emmiss? Går du hos Barnmorskegruppen?

  • emmisss

    Barnmorskegruppen är privat mödravård men köps av kommunen så är gratis mvc..dom säljer vanliga ultraljud om man är gravid...tänkte att man kanske kunde köpa vanliga ultraljud av en läkare där trots att man inte är gravid...

Svar på tråden Göteborgare som gör behandlingar utomlands - var gör ni era ultraljud?