Behöver lite råd, tips och ideér!
Hej! Jag söker någon/några som vet eller kan hur detta funkar. Det är nämligen så att jag har nyligen gjort en titthålsoperation där man konstaterade färsk endometrios. Jag har nu fått en tid till min Gyn för att komma och prata om eventuell behandling. Är det någon som vet vad det finns för behandlingar? Det är nämligen så att vi försökt bli gravida i över 3 år nu. Var av för 1 1/2 år sen blev vi nekade ivf för att min sambo inte var 25 år. ( vårt landstings regler, oerhört korkat tycker jag) Nu i maj fyller han 25 och vi vill givetvis genomföra ett ivf försök. Men jag vet att min Gyn har tidigare sagt att om de visar sig att jag har endo så kan man "svälta" bort det genom att sätta mig i klimakteriet i 6 månader. Detta är givetvis inget vi vill göra nu, för vi har redan spillt så mkt tid på att vänta på allt. Så vad finns det för allternativ? Visst borde vi få göra ivf nu och om de blir en graviditet sätta mig i klimakteriet efter förlossningen isf? Jag måste tillägga att jag är väldigt ringel rostig angående detta ämne och allt runt omkring, så förklara gärna extra mycket 😊 Tack på förhand! ❤️