• Anonym (TS)

    Vad menas det med "följare" på Facebook?

    Dum fråga, jag godkände inte en vänförfrågan men helt plötsligt står det att personen följer mig. Vad menas med det? Vad kan personen se då?

  • Svar på tråden Vad menas det med "följare" på Facebook?
  • Apotheosis

    Personen kan inte se det som visas endast för vänner utan bara det som du visar för "alla". Det med jordglob-symbolen i privacyinställningarna.

  • nozpa
    Milliemolly skrev 2014-04-03 20:42:01 följande:
    Hur ser jag vilka som följer?
    Det står något nere till vänster om jag går in på min sida. Typ följare:7. Så kan jag se vilka dom är.
  • Anonym (tjej)

    Jag har 2 som följer mig, men jag kan bara se vem den ena är. Varför är det så? Nån som vet?

  • nozpa

    Haha va tusan. Finns det inga kunniga facebooknerds här?

  • OneWish

    Följare ser enbart dina publika aktiviteter. Kortfattat en följare ser samma saker som en icke vän men dina publika aktiviteterna publiceras i följarens nyhetsflöde på samma sätt som du ser vänners aktiviteter. 

    Sen varför folk väljer att bli följare av personer som inte är kända eller har någon relevans kan jag inte svara på, det visar som sagt inget som inte visas ändå. Kan väl kanske ses som att personen "gillar" profilen och tycker att denne skrivet bra inlägg eller så i publika sammanhang. 

    Ja du kan stänga av följare, jag tror tom det är avstängt som standard. 


    Love all, trust a few, do wrong to none.
Svar på tråden Vad menas det med "följare" på Facebook?