Kvarblivna mjuka tortillabröd?
Vad kan man göra med kvarblivna mjuka tortillabröd?
Gjorde en tacolasagen idag och fick kvar fyra bröd, någon som har nått gott recept som inte är tacos?
Tack på förhand.
Vad kan man göra med kvarblivna mjuka tortillabröd?
Gjorde en tacolasagen idag och fick kvar fyra bröd, någon som har nått gott recept som inte är tacos?
Tack på förhand.
man kan göra små pizzor!
hur gör man då?
Eller så hyvlar man på lite ost, viker ihop dem och steker sedan på i stekpanna. Servera till Keldas tomatsoppa kanske?
Vi brukar frysa in kvarblivna bröd.
Pizzorna gör du bara så att du har på tomatsås, ost osv och sedan in i ugnen tills de ser klara ut. De är jättegoda.
Annars kan man ju också göra små wraps.
vi ska iaf äta chicken fajita idag.. till 1kg kycklingfilé så tar man 2 påsar Fajita Stir Fry Sauce Original (santa maria).. det är en påse med marinad som finns på tacohyllan.
1 påse till 500g kyckling alltså.
Så skär jag kycklingen i fyrkantiga bitar... kanske 1,5*1,5 cm ..och lägger i en plastpåse och häller över marinaden.Låt stå i kylen några timmar.
Sen lägger jag i aluminumfolie i en långpanna.. och brer jag ut kycklingen på plåten och viker in kycklingen i folien. Sen har jag in det i ugnen i 200 grader i 1 timme ungefär... brukar ta ut och skära i en bit för att se att det är klart...
sen serveras det med tortillas, ris grönsaker, salsa och gräddfil.. *mums*