• SolblommaSthlm

Secondhand barnkläder Sthlm

Se hit ni som handlar secondhand! Jag vill ha tips på bra secondhandaffärer i Stockholm. Tala gärna om vilket typ av sortiment de har; "vanliga" märken eller märkeskläder. Jag är en mormor som har fått i uppdrag och kolla lite vad som finns då barnbarnen bor ute på landet och inte har någon secondhandaffär i närheten.

Brukar kläderna vara uppsorterade på storlek eller är allt huller om buller så man får leta sig fram? Jag förstår att priserna varierar men om någon här har ett hum om vad man får ge för t ex klänningar, byxor, skjortor m m i hyfsat skick av vanliga (HM, Lindex, KappAhl) märken så får ni gärna dela med er.

Tidigare (för många år sedan) kunde man hitta bra kläder på Myrorna och Stadsmissionen men numera verkar de mest ha skräp. Det är dessutom otroligt svårt att hitta där då allt är sorterat på färg och ej på storlek.

• Svar på tråden Secondhand barnkläder Sthlm
  • Mandelskorpan
    http://www.emmausstockholm.se/butiker-2/

Hej, du har Emmaus vid Götgatsbacken. Stort och välordnat.

Ett tips att kolla upp om det finns lokala större loppisar där du rör dig och "skanna" av dem lite då och då. Annars så är min erfarenhet att där det inte vanligtvis säljs mycket barnkläder kommersiellt så hittar man de bästa kläderna. Bästa fynden har jag gjort på loppisar av typen privatpersoner-med-eget- bord eller bakluckeloppisar som kan ordnas lite då o då om man håller ögonen öppna.

http://www.svenskaloppisar.se/sok.asp?lan=1
  • SolblommaSthlm
    Mandelskorpan skrev 2014-04-04 08:08:57 följande:
    www.emmausstockholm.se/butiker-2/

Hej, du har Emmaus vid Götgatsbacken. Stort och välordnat.

Ett tips att kolla upp om det finns lokala större loppisar där du rör dig och "skanna" av dem lite då och då. Annars så är min erfarenhet att där det inte vanligtvis säljs mycket barnkläder kommersiellt så hittar man de bästa kläderna. Bästa fynden har jag gjort på loppisar av typen privatpersoner-med-eget- bord eller bakluckeloppisar som kan ordnas lite då o då om man håller ögonen öppna.

www.svenskaloppisar.se/sok.asp?lan=1
    Tack för tipset om Emmaus. Förstår inte hur jag kunnat glömma bort det då jag själv handlat mycket där för flera år sedan. Ja, barnbasarer (och vad de nu kan tänkas heta) har jag varit på några stycken och det är absolut det bästa att handla på. De som säljer vet ju vilka storlekar de har så då slipper man stå och titta bland kläder som ändå inte passar.
  • SolblommaSthlm
    drutten71 skrev 2014-04-04 08:12:37 följande:
    Som en saga  i Handen har mycket. Både kläder och barnsaker. Allt är sorterat efter storlek och till bra pris.

www.somensaga.com
    Tack för tipset! Om jag har vägarna förbi så ska jag kolla där.
Svar på tråden Secondhand barnkläder Sthlm