• Esson

HUr ser en flick/pojkmage ut?

Hej alla som gillar att spekulera..
    Man hör ju ofta talas om "typisk tjejmage eller pojkmage" Nu undrar jag hur kan man beskriva en gravidmage som är typisk pojk resp. flickformad? Vilken är hög och vilken är låg? och jag vet naturligtvis att detta inte alltid stämmer! Men det är ju ändå skoj..

• Svar på tråden HUr ser en flick/pojkmage ut?
  • pellepluttskrutt

en flickmage "ska" man vell se bakifrån tror jag. den blir liksom större på bredden.
    pojkmagen blir bara som en kula..
    kommer inte ihåg riktigt vilken som ska vara hög eller låg.. hög kanske är kille?
    säkert nån annan som vet. visst är det kul att spekulera med all skrock? :)
    trevlig helg! kram sofie

• Mojo Jojo

Bred (rundare) och hög= tjej
    Spetsigare och låg= kille

• Prinsessorna

Det stämmer inte, alla magar är olika.
    Med min dotter så bar jag magen jättelångt ner. Denna gången är det tvärt om och min mage är högre upp, får se vad det blir.

Dom jag känner som har fått 2 och 3 barn deras magar har varit olika fast dom fått samma kön.

Mvh Jenny

• Nalle Puh77

Alla sa jag hade typisk "pojkmage", men ut kom en tös.

Du får gärna gå in o kika i galleriet

• mamman M

Nalle puh!!!har sagt det förr MEN den där magbilden som man ser foten ÄR BLAND DET HÄFTIGASTE jag sett!!!!Vilket minne å ha kvar å för tösen då hon blir stor,,,,
    Ja å jag skulle absolut åsså ha gissat pojk på dej,,FAST jag själv alltid vid 5 graviditeter haft olika magar!!!!

• Emmec

Jag har också en pojkmage säger alla. (du får gärna titta i mitt galleri).

Men ja vet att ja väntar en tjej... :)

• Cute

Alla trodde först att jag skulle ha en tjej.."typiskt tjejmage" tyckte dom..men jag vet själv att jag ska ha en kille...så jag tror inte på det där att man kan se på magen:S

• Bonneville

Jag vet att jag väntar en tjej och tycker att min mage är både bred och låg så det stämmer ju inte så bra... Är iofs bara i v 22 så den är ju inte så stor än.

• pellepluttskrutt

fast det visste ju TS, att det bara är skrock.. hon ville bara veta vad skrocken sa! :)

• Änglatuss

de sägs att jag har flickmage

och visst är de en flicka vi väntar! *har bilder*

• Smulan 2

bruka inte stämma så bra de där flick å pojkmage...

min mamma å syster har haft pojkmagar! ut kom 3 tjejer å för syrran 2 st tjejer..jag har en typiskt pojkmage mä säger de flesta....

men ja tro inte man kan säga de på en mage.... hmmmm

• Meli

Flickmagen är bredare och står inte ut så mycket, och du behöver använda mammatrosor.

Pojkmsage, alltå går rakt ut framåt, och du kan använda dina vanliga stringtrosor.

Klart det inte stämmer alltid, men faktsikt på de flesta tycker jag....

• Pluttiz

orkar någon gissa min mage jag vet till 80 procent vad det blir, intresant om teorierna stämmer

Svar på tråden HUr ser en flick/pojkmage ut?