Är mjölk SÅ nyttigt?
Jag och svägerskan är oense hur mycket mjölk barn ska dricka och hur nyttigt det är.
Svägerskan är stenhård att hennes barn inte får dricka annat än mjölk eller vatten till maten. Även när de äter pizza, taccos tex. När de var hos oss och hälsade på bjöd VI på taccos och cola till men det tillät hon inte. Mjölk skulle de ha och INGEN annan fick dricka cola. Vatten gick bra. Jag tycker mjölk till taccos är äckligt och vatten också. Men så blev det!
Hennes barn dricker i princip aldrig läsk, saft. Inte ens vid kalas och jul, påsk tex. (om de dricker det så är det max ½ glas var).
Jag har sagt att mjölk innehåller mycket socker då hon just är rädd för socker men de höll hon inte med om. HOn bara påpekade att mjölk är nyttigt. Jag frågade hur mycket mjölk hennes barn dricker egentligen. HOn svarade ungefär 5-6 glas om dagen var. VARJE DAG i princip. Jag tycker det är överdrivet. När jag frågade varför de aldrig får dricka cola, must ,saft etc så svarade hon att det inte är nyttigt och man får hål i tänderna av det. Det är som om hon tror att barnen skadas av ett glas läsk.
Jag har själv barn och de dricker mjölk med måtta men de får även dricka cola, saft på helger och vid kalas osv vilket inte hennes får. Cola är inte heller nyttigt visst men när inte ens barnen får dricka must till julbordet har det väl gått för långt?
Vad tycker ni? Kan det vara tom farligt med överkonsumtion av mjölk?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-04 13:11
Hennes barn är 12 och 8 år.