• Pinky25

Ni som har döpt era barn till FAnny, vet ni vad det betyder?

Hej!

Jag tycker Fanny är ett jättegulligt namn o har kunnat tänka mig att döpa mitt barn till det om det blir en tjej. Men alla som jag berättar det för säger att Fanny- nej det går verkligen inte...Det byter F*''''tta på engelska... Ett vanligt ord för detta to m.

Hur resonerar ni andra som tänkt på FAnny? SKa min son heta Dick sen då eller!?!

Jobbigt!

Fanny är verkligen sött men man måste tänka på barnet oxå, inte så kul att åka utomlands med ett sånt namn...

• Svar på tråden Ni som har döpt era barn till FAnny, vet ni vad det betyder?
  • yndra

Fanny är ju bara slang för fitta på engelska....och kan engelskor heta Pippa så kan väl vi svenskar heta Fanny

• Millan1972

Yndra- Jag håller med dig:)

• AnnaKlara

Fitta på brittisk engelska, röv på amerikansk. Borgar för roliga missförstånd

• MammaFia

Det finns så många namn som betyder annat på olika språk. Det kan man inte bry sig om jämt.
    Alfons säger man om hallikar i Danmark å ja sen finns det ju en Pitt som vi svenskar inte hade velat heta

• Pockadockan

ma´mmafia: jag hade gärna hetat pitt om jag fick gifta mig med den pittem

för övrigt tycker jag fanny är ett fint namn o´ch tänker inte på fitta när jag hör det

• MammaFia

FrökenW: Det skulle vara för den sakens skull då.

• Sanber

Peder betyder bög på kroatiska eller jugoslaviska tror jag!!*haha*

KLART du inte ska bry dig om det!
    Det är ett kanon fint namn!

• Pockadockan

gud så illa jag skriver... ursäkta stavfelen

• marina81

sanber

ja, o på albanska också!

• Ciccin3

Jag har alltid ÄLSKAT Fanny och hade det som klar favorit under en lång tid. Så när våra granar kommer hem med en nykläckt liten Fanny från BB står jag och sambon och beundrar det lilla undret.

Min sambo kommer från Irland och är först med att fråga vad hon ska heta...

Hans min när dom sa Fanny... haha, oslagbart!

Han hade ingen aning om att det va ett namn här i Sverige.

För oss är det uteslutet eftersom halva släkten är Engelsspråkiga, men annars hade jag inte brytt mig om det alls.

Fanny är en jättefint namn tycker jag!

Svar på tråden Ni som har döpt era barn till FAnny, vet ni vad det betyder?